Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kommer inte betala någon hyra nu utan sambo står för det och jag står för mat då. Jämnkar jag och får full lön så efter alla fasta kostnader så kommer jag ha 17-18 tusen över varje månad. Bor även när
Ser jobb och dagis där med halverat den kostnaden jämnför med där jag bodde innan. Den månaden jag inte kunde betala fick jag ut 16000 pga av sjukdom och ledighet och hyra på 4000, bränsle runt 3000 skatt på bil eller om det var försäkring på 1900 så valde jag mat på bordet. Ja, får inte arbetsgivare Något de ska fylla i ä, eller kanske jag fattat fel på efter som de ska betala in utmätning

Kommer inte betala någon hyra nu utan sambo står för det och jag står för mat då. Jämnkar jag och får full lön så efter alla fasta kostnader så kommer jag ha 17-18 tusen över varje månad. Bor även när
Ser jobb och dagis där med halverat den kostnaden jämnför med där jag bodde innan. Den månaden jag inte kunde betala fick jag ut 16000 pga av sjukdom och ledighet och hyra på 4000, bränsle runt 3000 skatt på bil eller om det var försäkring på 1900 så valde jag mat på bordet. Ja, får inte arbetsgivare Något de ska fylla i ä, eller kanske jag fattat fel på efter som de ska betala in utmätning
Men du skulle ju förhandla med borgenärerna?
Arbetsgivaren blir ju inte inblandad i något förrän du ev får löneutmätning.

Fick avslag på saneringen idag, ska ringa alla borgenärer och hoppas på bra avbetalningsplaner så jag kommer förbi löneutmätningen. De uppgifter som skuldsanering har ju fel uppgifter nu då jag är sambo igen med Annan hyra osv. Sen måste arbetsgivare få papper med antar jag?
Trist, vad var orsaken till avslaget? Sa du till om att din situation hade ändrats ?

Trist, vad var orsaken till avslaget? Sa du till om att din situation hade ändrats ?
Ja! Sa att jag inte fått underhåll eller full barnbidrag osv men gick inte. Men känner ingen ånger ändå för jag väljer hellre att barnen fick mat. Vet iallafall om att jag inte köpt något dumt eller annat som gjorde att jag inte kunde den månaden.

Men du skulle ju förhandla med borgenärerna?
Arbetsgivaren blir ju inte inblandad i något förrän du ev får löneutmätning.
Ja! Det ska jag börja med tänkte jag! Det är prio ett! Men vet inte alls va de vill ha eller vad jag har för utgångs läge. Tänkte mer om det inte går så borde löneutmätning va igång redan i september?! Tänkte skicka in en ny ansökan på saneringen

Ibland hinner man ju spara en hel del av lönen innan utmätningen drar igång. fast nu kom jag på att personen i fråga redan hade utmätning. Men ej maxbeslut, då kan man ju också vara sparsam.
Vad är eg skillnad på utmätning...maxbeslut? Trodde de drog allt de kunde så blev det existensminimum kvar typ 5000 efter hyra.
Är det olika på löneutmätning?

Vad är eg skillnad på utmätning...maxbeslut? Trodde de drog allt de kunde så blev det existensminimum kvar typ 5000 efter hyra.
Är det olika på löneutmätning?
Och vid löneutmätning får man väk knappt ha ngt sparat på kontot då tar de ju allt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp