- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Japp, och här är ju en tråd om löneutmätning.Koll av konton görs väl bara vid tillgångsutredningen?
Japp, och här är ju en tråd om löneutmätning.Koll av konton görs väl bara vid tillgångsutredningen?
Görs alltid tillgångsutredningar när det är tal om löneutmätning?
Eller vid vilka tillfällen görs tillgångsutredningar?
Tänker som för mig. Massor av skulder. Äger inge hus, ingen bil. Äger inget.. Finns ingen anledning för dem att göra en tillgångsutredning, då jag inte har något av värde.
Med andra ord, kan jag räkna med att de kommer göra en tillgångsutredningar på mig, innan ev löneutmätning.Det görs alltid tillgångsutredning och det görs med hyfsat jämna mellanrum men kan göras när som helst, i samband med det utreder man också förutsättningar för löneutmätning, men det går också att göra det när som helst.
Det ligger ju lite i tillgångsutredningen att konstatera att du inte har det..
Påbörjas samtidigt som regel.Med andra ord, kan jag räkna med att de kommer göra en tillgångsutredningar på mig, innan ev löneutmätning.
Hur ser ni på detta med att man har två konton?
Jag har ett på Nordea, dit min lön kommer in.
Samt ett på Swedbank, dit sätter både jag och sambon in pengar, för hyra, mat, osv. Nu ska vi bli särbos istället. Så jag kommer stå för hyran själv, men kommer ändå sätta in en slant där, för kostnader som vi tycker är gemensamma. Tex kan vi dela på netflix. Viss matkostnad osv.
Ja det är det jag menar…..Ursäkta otydligheten.Men vid en tillgångsutredning? Om det nu heter så.![]()
Hur lyckas du göra en osynlig överföring mellan två olika banker, jag menar helt osynlig? Frågar åt en vän.Ja men hur vet de vilka övriga banker man har? Du kan ju ha ett lönekonto på en bank sedan kan du ha en annan bank där du bara har ett sparande (ingen synlig överföring fr lönekontot utan en manuell insättning)…
Hur lyckas du göra en osynlig överföring mellan två olika banker, jag menar helt osynlig? Frågar åt en vän.
Du kan ju krångla och ta ut kontanter och sätta in dessa på en annan bank