Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja! Vill bara lösa allt. Hoppas givetvis på saneringen samtidigt kanske jag kan klara avbetalningsplaner ändå om jag lyckas komma undan löneutmätningen. Kontroll behövs nissen inom mig!
Om du klarar av att betala med avbetalningsplaner så förstår jag inte varför du inte valde det istället för skuldsanering.

Undra om man har råd att arbeta till hösten/ vintern om elen blir så dyr som folk befarar! Vid försörjningsstöd så verkar man få ersättning för elen. En aning vrickat om man med löneutmätning inte har råd till slut att arbeta pga elkostnader
Det verkar galet. Kan tycka kf får höja förbehållsbeloppet det vi ska få kvar eft hyra. Matkostn har också stuckit iväg. Lönen lär ju inte höjas heller...men hyror kanske höjs.
Försörjningsstöd är väl för sjuka..arbetslösa...som har det sämre.... vet ej... vi betalar ju av våra skulder.....i evigheter som kan säkert skada ngn, som inte orkar leva. Hemskt

Det verkar galet. Kan tycka kf får höja förbehållsbeloppet det vi ska få kvar eft hyra. Matkostn har också stuckit iväg. Lönen lär ju inte höjas heller...men hyror kanske höjs.
Försörjningsstöd är väl för sjuka..arbetslösa...som har det sämre.... vet ej... vi betalar ju av våra skulder.....i evigheter som kan säkert skada ngn, som inte orkar leva. Hemskt

Det kan man tycka ja, men det kan ju inte kronofogden göra nej.

Nej det är nog så att det behöver bli ett problem att folk slutar jobba pga att man inte har råd att köp mat när man betalt elen osv. Brukar inte hända något ifrån regeringen innan det blir ett problem där dem som har pengar blir lidande när dem inte kan få pengar från utmätningen. Är på riktigt orolig för hur man skall klara sig som det fortsätter, fattas bara att det kommer en saftig hyreshöjning som kf ej godkänner så man blir hemlös med. Men är glad på ett vis att jag är på botten redan, tror många har det att vänta till hösten vintern nu som levt på enkla löner utan en massa lån men där inkomsterna inte räcker längre.

Synd bara att det kan vara så att man måste sluta sitt jobb tack vare höjd el tex, skulle man få en elräkning på 2-3000kr månad helt plötsligt så blir man tvungen att räkna ut hur man får försörjningsstöd och samtidigt avsluta sitt jobb så att man inte blir nekad hos soc sen.men det får jag hoppas att man slipper behöva göra men skarpt oroande när man läser alla varningar osv

Synd bara att det kan vara så att man måste sluta sitt jobb tack vare höjd el tex, skulle man få en elräkning på 2-3000kr månad helt plötsligt så blir man tvungen att räkna ut hur man får försörjningsstöd och samtidigt avsluta sitt jobb så att man inte blir nekad hos soc sen.men det får jag hoppas att man slipper behöva göra men skarpt oroande när man läser alla varningar osv

Så blir det, inte kronofogden som äger frågan ändå.

Så blir det, inte kronofogden som äger frågan ändå.
Kronofogdemyndigheten följer de belopp som beslutas avseende samtliga myndigheter, betydligt fler medborgare har med Försäkringskassan att göra.

Kronofogdemyndigheten följer de belopp som beslutas avseende samtliga myndigheter, betydligt fler medborgare har med Försäkringskassan att göra.
Det är också en grupp som blir utsatt som där inget hänger med i utvecklingen!

Till skillnad från löntagare som inte har löneutmätning? Det drabbar alla.
Det fattar jag! Min tanke var att marginalerna är lägre hos den gruppen än hos en löntagare. Långtidssjukskrivna har det inte fett precis. Men ja det är många grupper som skulle få det bättre på försörjningsstöd om elen sticker iväg för mkt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp