- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Nej de kan ju bara mäta ut på den lön du har nu.Så det går inte bakåt och kollar hur det sett ut tidigare i år?
Nej de kan ju bara mäta ut på den lön du har nu.Så det går inte bakåt och kollar hur det sett ut tidigare i år?
Ok men om det skulle vara precis innan den nya lönen syns på skatteverk kan det bli lite tokigt med beräkningen och om kf skulle kolla upp att det stämmer? De gör väl någon sorts kontroll iaf?Nej de kan ju bara mäta ut på den lön du har nu.
De går efter det som du och din arbetsgivare lämnar in.Ok men om det skulle vara precis innan den nya lönen syns på skatteverk kan det bli lite tokigt med beräkningen och om kf skulle kolla upp att det stämmer? De gör väl någon sorts kontroll iaf?
Ok, tack för hjälpen.De går efter det som du och din arbetsgivare lämnar in.
Kollas mot månadsuppgifter mot SkatteverketOk men om det skulle vara precis innan den nya lönen syns på skatteverk kan det bli lite tokigt med beräkningen och om kf skulle kolla upp att det stämmer? De gör väl någon sorts kontroll iaf?
De kollar inte m skattemyndigheten utan direkt m din arbetsgivare.Ok men om det skulle vara precis innan den nya lönen syns på skatteverk kan det bli lite tokigt med beräkningen och om kf skulle kolla upp att det stämmer? De gör väl någon sorts kontroll iaf?
Ja tyckte jag läst om det här, då kan det bli lite fel om det blir i skarven för nya lönen. Får hoppas jag hinner få en ny lön registrerad.Kollas mot månadsuppgifter mot Skatteverket
Hmm, olika bud här..Någon kontroll måste väl göras annars kan man ju lämna vilka uppgifter som helst?De kollar inte m skattemyndigheten utan direkt m din arbetsgivare.
I mitt fall/min erfarenhet är att de kollar m arbetsgivaren direkt (digital förfrågan) om aktuell månadslön. Du anger i din redogörelse vad din lön är men KFM kollar ändå själva m din arbetsgivare. Så har det gjorts i mitt fall.Hmm, olika bud här..Någon kontroll måste väl göras annars kan man ju lämna vilka uppgifter som helst?
Ok, trodde det bara skickade papper att fylla i för hand till arbetsgivaren. Digital förfrågan, menar du via mejl eller Kivra?I mitt fall/min erfarenhet är att de kollar m arbetsgivaren direkt (digital förfrågan) om aktuell månadslön. Du anger i din redogörelse vad din lön är men KFM kollar ändå själva m din arbetsgivare. Så har det gjorts i mitt fall.