Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har ansökt om skuldsanering och blivit rekommenderad flera ggr att släppa alla lån mm..

Aldrig haft med KF att göra tidigare, hur lång tid tar det innan de kontaktar en från att man slutar betala?

Är beloppet att behålla, samma som vid skuldsanering?

Bör jag redan till de jag har lån vid, säga att jag ansökt om skuldsanering. Eller vänta tills KF kontaktar en?

Du skall absolut inte meddela fodringsägarna att du ansökt...Finns ingen anledning till detta

Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska betala), tills vi fattar ett beslut (utslag)​

3Månader
Betalningsföreläggande och vanlig handräckning |Senast uppdaterad: 12 juli 2022

Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska göra något) tills vi fattar ett beslut (utslag)​

3Månader
Betalningsföreläggande och vanlig handräckning |Senast uppdaterad: 12 juli 2022
Det är
Har ansökt om skuldsanering och blivit rekommenderad flera ggr att släppa alla lån mm..

Aldrig haft med KF att göra tidigare, hur lång tid tar det innan de kontaktar en från att man slutar betala?

Är beloppet att behålla, samma som vid skuldsanering?

Bör jag redan till de jag har lån vid, säga att jag ansökt om skuldsanering. Eller vänta tills KF kontaktar en?
Belopp vid löneutmätning är lägre då buffert ej ingår.
Det tar väldigt olika i tid innan du kontaktas men räkna med ett antal månader innan allt är klart inför en ev löneutmätning.
Skuldsanering är också en process på månader.

Det är

Belopp vid löneutmätning är lägre då buffert ej ingår.
Det tar väldigt olika i tid innan du kontaktas men räkna med ett antal månader innan allt är klart inför en ev löneutmätning.
Skuldsanering är också en process på månader.
Toppen tack.
skickade in om skuldsanering för 2 veckor sedan. Beräknas ta ca 2 månader innan de hör av sig.
Med andra ord borde de höra av sig, innan en ev löneutmätning startar.

Allt detta är helt nytt för mig, så försöker lära mig så mycket som möjligt.

Toppen tack.
skickade in om skuldsanering för 2 veckor sedan. Beräknas ta ca 2 månader innan de hör av sig.

Jag var där du är 2018. Förstår precis vad du känner.

Toppen tack.

Håll koll på väntetider på KF sida så har du lite koll.
var beredd på alla krav, påminnelse osv som kommer drälla in nu. Ett tips är att skaffa en pärm med register för att sätta in alla papper som kommer och skaffa en egen flik på mejlen för de som kommer där.
lycka til

En fråga ang inkomstredovisningen, jag har hittills jobbat timmar men i september ska jag gå över till månadslön och därmed samma lön varje månad . När de ska beräkna hur mycket de ska utmäta kommer de då gå på min gamla lön som är väldigt missvisande eller kan dom räkna på den lön som kommer vara från september?
Räknar att utmätning kommer ske någon gång slutet på september början på oktober.

En fråga ang inkomstredovisningen, jag har hittills jobbat timmar men i september ska jag gå över till månadslön och därmed samma lön varje månad . När de ska beräkna hur mycket de ska utmäta kommer de då gå på min gamla lön som är väldigt missvisande eller kan dom räkna på den lön som kommer vara från september?
Räknar att utmätning kommer ske någon gång slutet på september början på oktober.
KFM kollar aktuell lön via arbetsgivaren om du inte själv meddelat den.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp