Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok, trodde det bara skickade papper att fylla i för hand till arbetsgivaren. Digital förfrågan, menar du via mejl eller Kivra?
Standard är månadsuppgift från Skatteverket. Diffar det, tar man snitt senaste sex månaderna.

Standard är månadsuppgift från Skatteverket. Diffar det, tar man snitt senaste sex månaderna.
Ja det är väl det jag är lite orolig att de kommer göra eftersom då vara det mycket övertid och nu ska det bli lite mer normalt i arbetstiden. Antar att det inte går att resonera med kf ang ” rätt lön”?

Ok, trodde det bara skickade papper att fylla i för hand till arbetsgivaren. Digital förfrågan, menar du via mejl eller Kivra?
Vet inte alls hur det görs/vilka system som används men mitt lönekontor pratar om ”filer” som går iväg….Tagit för givet att informationen överförs digitalt.

Ja det är väl det jag är lite orolig att de kommer göra eftersom då vara det mycket övertid och nu ska det bli lite mer normalt i arbetstiden. Antar att det inte går att resonera med kf ang ” rätt lön”?
Jag hade också galet mycket övertid när min löneutmätning drog igång men dom gick på arbetsgivaren och mina uppgifter på månadslön samt ob

Ja tyckte jag läst om det här, då kan det bli lite fel om det blir i skarven för nya lönen. Får hoppas jag hinner få en ny lön registrerad.
Är du ensamstående saknar det helt betydelse

Om arbetsgivare rapporterar till skatteverket en siffra o personen tycker den har en annan lön så brukar jag hänvisa till att dom får be arbetsgivare sluta rapportera felaktiga uppgifter

Lite olika svar, snitt på senaste 6 månaderna, ingen koll med inlämnade uppgifter till Skatteverket att det stämmer och det går efter uppgifter från arbetsgivaren och den anställde. Lite otydligt blev det tycker jag så en sista fråga innan det blir för tjatigt.
Om jag januari till augusti får ut ca 30’ pga övertid ( vid normal arbetstid och utan övertid skulle lönen vara ca 25’), i september bestäms det att jag ska jobba med månadslön ( 25’) och då börjar även löneutmätningen . Inlämnade uppgifter kommer vara 25’ men kommer kf kolla bakåt för ett snitt eller gå på uppgiften som lämnas i september?

Obs, hypotetiskt fråga men ett tänkbart senario.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp