Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det beror på när din arbetsgivare stänger lönerna för månaden. Skickas beslut någon dag efter 6e borde de flesta hinna få med det på samma månads lön.
Tack för svaren

går det att ringa dem 1dag innan sista datumet och säga att jag behöver 2 extra dagar för att fylla i uppgifterna? Arbetsgivaren brukar stänga lönen 8-9.
Vad händer ifall arbetsgivaren har stängt lönen fast kfm kontaktar dem? Är det för sent då?

Tack för svaren

går det att ringa dem 1dag innan sista datumet och säga att jag behöver 2 extra dagar för att fylla i uppgifterna? Arbetsgivaren brukar stänga lönen 8-9.
Vad händer ifall arbetsgivaren har stängt lönen fast kfm kontaktar dem? Är det för sent då?

Det går ja, jag brukar inte gå med på det utan ta uppgifterna per telefon. Det tar liksom inte jättemånga dagar/veckor att fylla i vilken hyra man har.
Ja då är det för sent

Det går ja, jag brukar inte gå med på det utan ta uppgifterna per telefon. Det tar liksom inte jättemånga dagar/veckor att fylla i vilken hyra man har.
Ja då är det för sent
@Lasseman cirka 1 månad nu sen min skuld att betala gick ut den 30 maj har fortfarande inte fort redovisning av inkomst uppgifter??vet du varför det tar sån här lång tid att kfm skickar dom till mig??

@Lasseman cirka 1 månad nu sen min skuld att betala gick ut den 30 maj har fortfarande inte fort redovisning av inkomst uppgifter??vet du varför det tar sån här lång tid att kfm skickar dom till mig??

Dom har väl inte hunnit

Tack för svaren

Arbetsgivaren får papper att fylla i samtidigt som du får dina.

Tack för svaren

Rent krasst är det lika bra att bara fylla i och skicka in.
Även om jag mkt väl förstår att du vill försöka behålla en hel lön till innan utmätning påbörjas.

Är det något jag har lärt mig så är det att det är lika bra att köra igenom sådana saker utan krångel.
Blir minsta möjliga problem då.

Men som sagt - jag förstår att du vill behålla en hel lön till.

Rent krasst är det lika bra att bara fylla i och skicka in.
Även om jag mkt väl förstår att du vill försöka behålla en hel lön till innan utmätning påbörjas.

Är det något jag har lärt mig så är det att det är lika bra att köra igenom sådana saker utan krångel.
Blir minsta möjliga problem då.

Men som sagt - jag förstår att du vill behålla en hel lön till.
Ja det är lite att tigga om problem att försöka dra ut saker till max.
Nu har det inte med löneutmätning att göra, men för ett par år sedan rann bägaren över lite när någon hade fått en båt utmätt, ville absolut ha kvar den, men var inte så intresserad av att betala, utan det bara skickades in överklaganden invändningar resningsansökningar domvillor och liknande. Allt i sista sekund eller helst lite efter, så det skulle finnas något nytt att krångla om.
I samtal under försäljningen hade hen kommit på att det nog skulle betalas ändå men ville veta absolut vilken sista tidpunkt var för att betala.

Jag svarade att jag inte visste, att jag inte hade tänkt utreda närmare om när filerna från bankgiro anländer och läses in etc, och hade hen pengarna var det väl bättre att betala redan nu för att inte starta upp ännu mer krånglande..
"Ja så skulle man ju kunna göra". Såg betalningen morgonen efter..
Sen fanns det ju en massa nytt att krångla över även efter det..

Ja det är lite att tigga om problem att försöka dra ut saker till max.
Nu har det inte med löneutmätning att göra, men för ett par år sedan rann bägaren över lite när någon hade fått en båt utmätt, ville absolut ha kvar den, men var inte så intresserad av att betala, utan det bara skickades in överklaganden invändningar resningsansökningar domvillor och liknande. Allt i sista sekund eller helst lite efter, så det skulle finnas något nytt att krångla om.
I samtal under försäljningen hade hen kommit på att det nog skulle betalas ändå men ville veta absolut vilken sista tidpunkt var för att betala.

Jag svarade att jag inte visste, att jag inte hade tänkt utreda närmare om när filerna från bankgiro anländer och läses in etc, och hade hen pengarna var det väl bättre att betala redan nu för att inte starta upp ännu mer krånglande..
"Ja så skulle man ju kunna göra". Såg betalningen morgonen efter..
Sen fanns det ju en massa nytt att krångla över även efter det..
Jag förstår att det ses som om att man tigger om problem.

Jag är själv skyldig till att hålla på att försöka dra ut på saker tills jag bara insåg att jag slår undan fötterna för mig själv genom det.

Och jag kan förstår att man på kfm på ren svenska bli jävligt less på att många (inkl mig själv innan jag växte till mig) försöker förhala och ha sig.

Om man har löneutmätning och det läggs på en avsevärt större skuld på sin nuvarande, 170k ish, har 35k nu, kan dem då komma hem till en för att se om det finns något att utmäta?

Om man har löneutmätning och det läggs på en avsevärt större skuld på sin nuvarande, 170k ish, har 35k nu, kan dem då komma hem till en för att se om det finns något att utmäta?
I en löneutmätning utmäts ju bara lönen och ingenting annat.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp