Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Får semesterersättning på ca 30’ varje år som ska täcka 5 veckors semester, hur ser dom på den? Ryker den eller får man behålla? Tar jag semester och jag inte får behålla den får jag ingen lön…

Det beror väl på om du har maxbeslut eller inte. Jag skulle inte låta dom ligga kvar på kontot iaf.

Har ingenting än ( ansökan om skuldsanering inskickad) men vill kolla läget hur det ligger till iaf.
I värsta fall kan man bli utan semester i flera år om man har utmätning länge, känns lite trist…

Har ingenting än ( ansökan om skuldsanering inskickad) men vill kolla läget hur det ligger till iaf.
I värsta fall kan man bli utan semester i flera år om man har utmätning länge, känns lite trist…

Om du har maxbeslut dras allt förutom förbehållsbeloppet, har du en fast summa som utmäts så får du behålla allt utöver. Men kronofogden kan ju alltid dra extra pengar utöver förbehållsbeloppet om dom kollar ditt konto därav bör man inte ha några pengar utöver förbehållsbeloppet på kontot.

Har du släppt alla skulder nyligen? Det brukar ju kunna dröja några månader innan utmätningen drar igång.

Släppte nu i juni och skickade in ansökan i början på juni. Vill vara lite beredd om det inte skulle bli inledande och väntetiderna ökar.

Släppte nu i juni och skickade in ansökan i början på juni. Vill vara lite beredd om det inte skulle bli inledande och väntetiderna ökar.

När får du semesterersättningen utbetald då? Skulle gissa att utmätning inte är aktuellt förrän till hösten.

När får du semesterersättningen utbetald då? Skulle gissa att utmätning inte är aktuellt förrän till hösten.
Den har jag fått, tänkte mer till nästa år. Löste lite småskulder och stoppade undan till min semester i år. Funderar lite för långt fram i tiden kanske men försöker samla på mej så mycket information som möjligt.

Den har jag fått, tänkte mer till nästa år. Löste lite småskulder och stoppade undan till min semester i år. Funderar lite för långt fram i tiden kanske men försöker samla på mej så mycket information som möjligt.

Som sagt det beror på vilket beslut du får.

Som sagt det beror på vilket beslut du får.
Jo det förstår jag men tycker det verkar konstigt att man bli utan semester i flera år, är det ens lagligt? Nån som varit med om detta kanske hittar denna fråga…

När en skatteskuld går till KF och det står "vi behöver din betalning senast XXX", betyder det att några ytterligare åtgärder vidtas det datumet? (Utöver utmätning som pågår dvs)

Jag var tvungen att ange inkomstuppgifter för min kommande löneutmätning senast 30/6. Redan 1/7 kom det på kivra ett elektroniskt brev att dom ska dra 7000 från lönen osv. Men det står ju inget start datum?

Jag antar jag redan får tyvärr räkna bort min lön 25:e juli? Hade verkligen hoppats på en sista normal utbetalning innan dom började ta. Så man fick bort lite grejer och kunde köpa saker till hemmet. Trodde aldrig i mitt liv att dom skulle ta tag i detta under sommaren. Å inte heller att från lämnat uppgifter till att få ett komplett brev dagen efter.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp