Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Löneutmätningen och börja studera?
Om man har löneutmätning och säger upp sig och börjar studera, vad händer? Pausas utmätning?
Möjligt att få CSN vid skulder?

Ja kan de inte utmäta något så kan de inte utmäta något, så enkelt är det. Du säger att "nu har jag börjat studera och kommer ej få någon inkomst mer jag återkopplar när jag har ett sommarjobb eller dylikt". Om du ens behöver säga något, det kanske är artigt men inte något krav.

Jag ringde KF och berättade hur mycket jag jobbar och de blev förvånade över att jag hörde av mig och uppskattade det. Alltid kul att göra folk glada, inte KFs fel att du har skulder :))

CSN får man om man har skulder osäker dock om man har CSN-skulder.

CSN får man om man har skulder osäker dock om man har CSN-skulder.
Inga sådana skulder har jag. Är lite i ett vägskäl, ansökt om skuldsanering men går inte den igenom så har det dykt upp en möjlighet att studera vilket är något jag skulle ha viljat länge men inte vågat.

Inga sådana skulder har jag. Är lite i ett vägskäl, ansökt om skuldsanering men går inte den igenom så har det dykt upp en möjlighet att studera vilket är något jag skulle ha viljat länge men inte vågat.

Hej fick hem uppgifter om löneutmätning som ska in senast 6 Juli. Min fråga är om Juli lönen är helt kört och om det finns chans att rädda den hur ska ja gå tillväga.
Fördröja? Lämna otydliga uppgifter som förhalar processen?

kan kfm kontakta min arbetsgivare tex den 19 juli och få sina pengar eller finns det nån ”sista datum” och därefter får de vänta till nästa månad ?

Hej fick hem uppgifter om löneutmätning som ska in senast 6 Juli. Min fråga är om Juli lönen är helt kört och om det finns chans att rädda den hur ska ja gå tillväga.

kan kfm kontakta min arbetsgivare tex den 19 juli och få sina pengar eller finns det nån ”sista datum” och därefter får de vänta till nästa månad ?
Du kommer få utmätning på lönen juli. Om du inte lämnar in uppgifter kommer dom dra enligt schablon och då finns risken du får för lite pengar.

Du kommer få utmätning på lönen juli. Om du inte lämnar in uppgifter kommer dom dra enligt schablon och då finns risken du får för lite pengar.
Skulle du säga att det nästintill glasklart att de hinner ta juli lönen? Skulle verkligen behöva just den lönen. Vet du ifall de går att förhala processen lite grann?

Skulle du säga att det nästintill glasklart att de hinner ta juli lönen? Skulle verkligen behöva just den lönen. Vet du ifall de går att förhala processen lite grann?
Nej det går inte att förhala, som jag skrev så kanske du får utmätning på fel summor.

Du åker på löneutmätning med schablonbelopp om du inte skickar in, kan ta ett par veckor att få tillbaka det som utmätts för mycket.

Det beror på när din arbetsgivare stänger lönerna för månaden. Skickas beslut någon dag efter 6e borde de flesta hinna få med det på samma månads lön.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp