Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sorgligt program där det sällan framgår vilka diagnoser deltagarna kanske har som påverkar dem, uppväxt, trauman osv. Man ser svartvitt. Man ses som lägre det är inte svårt att fatta. Går man till en psykolog, läkare så får man en annan bild över varför man agerar som man gör osv och inte bli anklagad som en skyldig idiot men det är väll dem enda i samhället som kan se på ett mänskligt perspektiv.

Jag har typ sett tre avsnitt av Lyxfällan, men där har det aldrig varit fråga om diagnoser. Bara rent slösaktigt och oansvarigt beteende, som jag själv känner igen mig mycket väl i. Mycket möjligt att nån med diagnos fått vara med i programmet, men de måste vara en minoritet.

Även om din egen situation har förklaringar så kan du inte bortse från att oerhört många personer där ute har varit irrationella med sina ekonomiska beslut.

Jag blir så less på sånt här.
De man löser i tidningar m.m är snedvridet och oftast har dom inte rent mjöl i påsen.

kört min mamma, pappas bil och även andras. Har lånat dom helger ibland.
Varför skulle KFM ta den?
Hur enkelt som helst att bevisa att min far äger den samt att jag lånat den.

konto utdrag och likande visar att dom är ägare då dom betalar skatt försäkring osv.
Likväl som dom enkelt kan styrka att dom kör bilen till jobbet m.m dom har parkeringar osv.

Sluta noja och skjutsa din mormor

Är du själv i bilen kan den utmätas, och utmäts få för att den är i gäldenärens besittning och anses då tillhöra gäldenären.
Måhända att det kan bevisas sedan i överklagande men utan bil blir man några dagar eller veckor.
Man ska visa att bilen tillhör ngn annan, styrka är väl lite lägre krav och det räcker inte riktigt till.

Skjutsa mormor i mormors bil är dock lugnare, man hamnar i annat lagrum då.

Jag skulle önska att jag kunde känna mig avslappnad i frågan men det skulle vara fruktansvärt om dem skulle ta bilen även om ägaren är med i bilen. Den skammen som man då ställt till med skulle vara fruktansvärt. Hur skulle du lasseman reagera vid ett stopp? Om ägaren sitter brevid och jag kör som har utmätning o skulder. Finns inget som tyder i övrigt på att jag skulle äga bilen.
Sitter registrerade ägaren bredvid och det inte är din sambo make eller maka så skulle det knappast utmätas något. Det är annat lagrum än om du kör själv (jämför ub 4:19 2st och ub 4:18)

Jag har typ sett tre avsnitt av Lyxfällan, men där har det aldrig varit fråga om diagnoser. Bara rent slösaktigt och oansvarigt beteende, som jag själv känner igen mig mycket väl i. Mycket möjligt att nån med diagnos fått vara med i programmet, men de måste vara en minoritet.

Även om din egen situation har förklaringar så kan du inte bortse från att oerhört många personer där ute har varit irrationella med sina ekonomiska beslut.
Ja, av de jag sett är det mest precis som du säger.
För mig själv har jag fått en mycket bättre förståelse för hur situationen uppstått efter att ha blivit diagnostiserad med ADD nyligen i vuxen ålder, hur man kan varit så oansvarig och slösaktig trots att man vet att det är fel och man inte borde varit det.
Stor ögonöppnare och inte förens man vet varför något är som det är går det göra något åt det.

Sitter registrerade ägaren bredvid och det inte är din sambo make eller maka så skulle det knappast utmätas något. Det är annat lagrum än om du kör själv (jämför ub 4:19 2st och ub 4:18)
Tack snälla för svar i frågan!:) underlättar enormt i livet och för mina anhöriga!

Har idag ett lån som ligger som utmätning hos kronofogden som är bank norwegian och det ligger på ca 260k , legat som utmätning sedan i december förra året . Och intrum har hatt hand om skulden ! Idag försvann skulden från intrum och även bank norwegian så antar skulden har sålts . Det är positivt skulle jag tro eftersom jag hoppas kunna återkalla skulden och sedan lägga upp en plan med fryst ränta ! Lyckats ett par gånger med det faktiskt nu sista tiden ! Vart Tror ni skulden kan ha sålts till ? Nån annan som fått sin bank norwegian skuld uppköpt ?

Har idag ett lån som ligger som utmätning hos kronofogden som är bank norwegian och det ligger på ca 260k , legat som utmätning sedan i december förra året . Och intrum har hatt hand om skulden ! Idag försvann skulden från intrum och även bank norwegian så antar skulden har sålts . Det är positivt skulle jag tro eftersom jag hoppas kunna återkalla skulden och sedan lägga upp en plan med fryst ränta ! Lyckats ett par gånger med det faktiskt nu sista tiden ! Vart Tror ni skulden kan ha sålts till ? Nån annan som fått sin bank norwegian skuld uppköpt ?

Mohdi Collect Axactor eller Sileo

Mohdi Collect Axactor eller Sileo
Ingen av dom ännu i allafall ! Jag vet att intrum debt eller vad dom heter köpte upp min kreditkort skuld hos bank norwegian innan när det låg hos den vanliga intrum ! Hoppas lite på dom för dom är betydligt enklare om man säger så

Ibland tar det en stund innan det syns hos nya stället..

Hörrni vad innebär det här: " xxxx har alltid rätt att behålla xxxx kr per månad (förbehållsbelopp). Företag AB ska göra avdrag med xxxx kr per månad. Arbetsgivaren ska göra avdraget tills vi fattar ett nytt beslut"

Betyder det att de alltid drar det belopp som nämns att "ska göra avdrag med", eller att de drar mer de månader jag tjänat mer och alltid får ut förbehållsbeloppet?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp