Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vid hembesök, kan kronofogden utmäta kontanter? Hur är det med guldsmycken? Och ifall man har typ ett spargris, tas det också? Även om man förklarar att det är barnens pengar?

Vid hembesök, kan kronofogden utmäta kontanter? Hur är det med guldsmycken? Och ifall man har typ ett spargris, tas det också? Även om man förklarar att det är barnens pengar?

Kontanter är ju det allra första som ska utmätas.
Guldsmycken har ju värde så det går oftast bra att utmäta.

Barn under 16 eller 18 äger inget, minns inte vilket just nu, så ur kfms perspektiv så det bör gå bra att utmäta det med

Det har ju dock inget med löneutmätning att göra.

Kontanter är ju det allra första som ska utmätas.
Guldsmycken har ju värde så det går oftast bra att utmäta.

Barn under 16 eller 18 äger inget, minns inte vilket just nu, så ur kfms perspektiv så det bör gå bra att utmäta det med

Det har ju dock inget med löneutmätning att göra.

Är det någon mer som upplevt att det tar lång tid att få svar från Intrum på mina sidor just nu?

Då har man då hamnat hos kronofogden. Skickades in 18: e maj, och har ett pågående föreläggande (står att 10: e till 18: e maj börjar gås igenom den här veckan). Behöver verkligen ha hela min lön i juni, tror ni att det finns risk att en löneutmätning börjar innan dess? Har uppgifter inskickade redan angående lön och sånt via hemsidan på kronofogden, men har ett lönesamtal nästa vecka, så kommer behöva ändra det. Sen har jag också en större inkomst än min grund då jag jobbat mycket extra, speciellt förra året, men mindre i år.

H
Då har man då hamnat hos kronofogden. Skickades in 18: e maj, och har ett pågående föreläggande (står att 10: e till 18: e maj börjar gås igenom den här veckan). Behöver verkligen ha hela min lön i juni, tror ni att det finns risk att en löneutmätning börjar innan dess? Har uppgifter inskickade redan angående lön och sånt via hemsidan på kronofogden, men har ett lönesamtal nästa vecka, så kommer behöva ändra det. Sen har jag också en större inkomst än min grund då jag jobbat mycket extra, speciellt förra året, men mindre i år.
Har du skickat in inkomstuppgifter så har du utmätning på junilönen.

Har 0 beslutade med utslag, och utslag och 0 kroner i "skulder" under kronofogden. Därför undrar jag om det verkligen hinns med? Har inte än blivit delgiven om något.

Har 0 beslutade med utslag, och utslag och 0 kroner i "skulder" under kronofogden. Därför undrar jag om det verkligen hinns med? Har inte än blivit delgiven om något.
Du har skickat in inkomstuppgifter och fått besked om löneutmätning utan att ha någon skuld att betala ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp