Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En liten fråga, säg jag har löneutmätning och får behålla 14k för förbehållsbeloppet min fråga är om jag får skuldsanering beviljad kommer jag då få behålla mindre än 14k som jag hade innan eller samma?

Dom gör en egen beräkning men har väl samma utgångspunkt, så det bör bli något liknande. Det brukar också vara några hundra kronor i en buffert som du förväntas använda till tex tandläkarbesök och andra oväntade kostnader, sånt som i löneutmätning hanteras med anstånd.

Dom gör en egen beräkning men har väl samma utgångspunkt, så det bör bli något liknande. Det brukar också vara några hundra kronor i en buffert som du förväntas använda till tex tandläkarbesök och andra oväntade kostnader, sånt som i löneutmätning hanteras med anstånd.
1000 tack

Tyck vad du vill. När man släpps ut ur fängelse är man fortfarande under statens ömma våld.
Japp, du kan komma ut efter 50% av tiden med fotboja eller liknande (halvvägshus m.m) om du skött dig.
Sen blir du villkorligt frigiven efter 2/3 om du skött dig.

sen kan du få övervakning efter de med

Japp, du kan komma ut efter 50% av tiden med fotboja eller liknande (halvvägshus m.m) om du skött dig.
Sen blir du villkorligt frigiven efter 2/3 om du skött dig.

sen kan du få övervakning efter de med
Med allt som du säger ovan styrker du mitt påstående om att "ut ur fängelse" är lika lite sonat brott som nollad skuld.

Med allt som du säger ovan styrker du mitt påstående om att "ut ur fängelse" är lika lite sonat brott som nollad skuld.
Sen får man inte glömma brottsregistret som man finns i 10år efter man muckat.

och alla dom där mrkoll sidorna osv finns man på med.

Tycker jag inte. Sonat är sonat.
Fast efter 2/3 fängelsevistelse är det inte sonat alls, man är villkorligt frigiven och det kan förverkande om man åker dit för nya brott under den tiden.

Fast efter 2/3 fängelsevistelse är det inte sonat alls, man är villkorligt frigiven och det kan förverkande om man åker dit för nya brott under den tiden.
Ja, och så kan du ha övervakare som du måste träffa kontinuerligt under en viss tid.

En liten fråga, säg jag har löneutmätning och får behålla 14k för förbehållsbeloppet min fråga är om jag får skuldsanering beviljad kommer jag då få behålla mindre än 14k som jag hade innan eller samma?
Oftast mer då man även får en buffertpeng.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp