Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En, ja det finns väl oftast ingen anledning att anta att du köpt massa nya bilat för att din lön ändrats. Så igen, utredningarapporten/utmätningsförsök är inte kopplad till löneutmätning.
Ha
Hej!

En fråga till er som har en löneutmätning.

Finns den anledning och vara kvar som medlem facket då eller skall man dra sig ut facket och endast vara med i A-kassan ???

Jag menar det kostar en slant varje månad och vara medlem.

Man tjänar väl ingenting på att vara kvar
Hej!

En fråga till er som har en löneutmätning.

Finns den anledning och vara kvar som medlem facket då eller skall man dra sig ut facket och endast vara med i A-kassan ???

Jag menar det kostar en slant varje månad och vara medlem.

Man tjänar väl ingenting på att vara kvar
Jag är m i vision o då behöver jag bara betala 60kr/mån så länge utmätning pågår ( fack o a-kassa). Kolla m ditt fack om nedsättning av belopp. Inte många känner till det.

Ha

Jag är m i vision o då behöver jag bara betala 60kr/mån så länge utmätning pågår ( fack o a-kassa). Kolla m ditt fack om nedsättning av belopp. Inte många känner till det.
Samma för mig. 56:-/månad under min skuldsanering. Är med i Vision jag också.

Om en har haft löneutmätning som upphört, men startar igen efter säg ett halvår, skickas det ut nya blanketter att fylla i, eller fortsätter den bara som före stoppet?
Ny förfrågan till dig.

Är väll lika som om man byter jobb.
I mitt fall när jag bytte jobb fick jag nya blanketter att fylla i.
Har inte gamla beslutet upphävts går det lägga beslut direkt hos nya arbetsgivaren

Tack, när jag gör egen uträkning på hemsidan med de uppgifter jag lämnat blir förbehållet ca 2500 mer, ringer dem imorgon och kollar vad som felar
Hej Lali! Såg att du är föräldraledig och har utmätning. Måste du ta 7 dagar i veckan eller kan du själv välja hur många dagar du vill ta ut?

Hej!
har nu fått att jag ska skicka in uppgifter osv för löneutmätning. Hur lång tid bör de ta för de sen innan de beslutar och inleder löneutmätningen?

Hej!
har nu fått att jag ska skicka in uppgifter osv för löneutmätning. Hur lång tid bör de ta för de sen innan de beslutar och inleder löneutmätningen?
Lite beroende på, min handläggare brukar besluta samma dag då jag oftast mailar in nya uppgifter.

men skulle våga påstå att din lön inte påverkas förens nästa månad. Svårt att se att dom ska hinna påverka denna lön.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp