Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det gör man, går inte att avsluta utredningen utan att bocka av de 2..
Gäller detta även om man ändrar inkomst? Har för mig att jag läst att man då fått i Kivra ett dokument där avslutad utredning. Fick det när utmätning drog igång sen ändrat inkomst precis får jag fick besked om vad som skall dras och vad jag får behålla men har inte fått nått nytt dokument där det står avslutad utredning där mina bankkonton bilregister osv syns. Kan det vara så att det inte gjorts nån ny utredning bara för att man ändrar inkomst?

Gäller detta även om man ändrar inkomst? Har för mig att jag läst att man då fått i Kivra ett dokument där avslutad utredning. Fick det när utmätning drog igång sen ändrat inkomst precis får jag fick besked om vad som skall dras och vad jag får behålla men har inte fått nått nytt dokument där det står avslutad utredning där mina bankkonton bilregister osv syns. Kan det vara så att det inte gjorts nån ny utredning bara för att man ändrar inkomst?

En, ja det finns väl oftast ingen anledning att anta att du köpt massa nya bilat för att din lön ändrats. Så igen, utredningarapporten/utmätningsförsök är inte kopplad till löneutmätning.

Hej!

En fråga till er som har en löneutmätning.

Finns den anledning och vara kvar som medlem facket då eller skall man dra sig ut facket och endast vara med i A-kassan ???

Jag menar det kostar en slant varje månad och vara medlem.

Man tjänar väl ingenting på att vara kvar

Hej!

En fråga till er som har en löneutmätning.

Finns den anledning och vara kvar som medlem facket då eller skall man dra sig ut facket och endast vara med i A-kassan ???

Jag menar det kostar en slant varje månad och vara medlem.

Man tjänar väl ingenting på att vara kvar

Jag gick själv ur facket när jag fick löneutmätning, nu har jag skuldsanering och är fortfarande inte med i facket. Anser att jag behöver dom pengarna själv. Man kan ju alltid med senare när ekonomin är
bättre. A-kassan kan ju vara bra att vara kvar i.

Jag gick själv ur facket när jag fick löneutmätning, nu har jag skuldsanering och är fortfarande inte med i facket. Anser att jag behöver dom pengarna själv. Man kan ju alltid med senare när ekonomin är
Tack för svaren Peach.

Det är så jag också resonerar

Man kan få vara med till subvutionerat pris vid löneutmätning och skuldsanering.

Man kan få vara med till subvutionerat pris vid löneutmätning och skuldsanering.
Det brukar vara det! Så väldigt bra att kolla upp. Kan skilja flera hundra-lappar faktiskt.
När jag var sjukskriven så fick jag betala betydligt mindre. Och väldigt värdefullt att vara med pga att det är så stor skillnad på hur mkt du kan stämpla upp när du även är med i facket.

Kolla över ifall ni har extra försäkringar som bara ingår när ni är medlem i facket. Tänkter på inkomstförsäkringar som kan vara väldigt bra att ha.
Min hemförsäkring ingår tex i facket med ! Gör ändå 100 kr per månad bara där ! Sen ska jag tillägga att jobb betalar min avgift till facket varje månad ! Även a-kassan !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp