Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är ganska vanligt ja. Det är förstås mer vanligt med diverse försök att få ner beloppen
Okej, jag orkar inte fiffla bättre att vara ärlig. KFM har aldrig besökt mig osv utom dom är nog väl medvetna att jag ändrar allt 1-2ggr per år oavsett om de är till min fördel eller nackdel

Okej, jag orkar inte fiffla bättre att vara ärlig. KFM har aldrig besökt mig osv utom dom är nog väl medvetna att jag ändrar allt 1-2ggr per år oavsett om de är till min fördel eller nackdel
Håller med. Eftersom jag inte har maxbeslut (aldrig haft) så använder jag om jag kan det extra jag ev har till 1: tandläkare etc, 2: betala av de minsta skulderna ( m högst ränta) nån gång då o då. Resten brukar jag ha i reserv (cash i plånkan på semestern , inte mkt men lite iaf).

Jag brukar ringa in och ändra min inkomst och utgifter osv ca en gång per år. Ser ingen mening med att ändra för en post 20kr åt gången. Varje gång jag gör de tar dom en komplett koll på mig får ett brev att dom gått igenom en radda med banker och register. Kommer in på Kivra.

detta år meddelade jag ökade inkomst med 3000kr per månad samt sänkta utgifter med ca 700kr.
Nu mäter dom ut ca 3k mer i månaden.
Är de vanligt att folk ringer och berättar att KFM kan mäta ut mer?

har varit skuldsatt sedan 22års ålder totalt i 10år nu och alltid pratat med samma handläggare på KFM riktigt trevlig kille som är korrekt i allt Inge tro saker utom ger raka och ärliga svar.

skulder på ca 3 miljoner med en genomsnittsränta på 25%.
Dom utmäter ca 5k i månaden för mig och jag dör innan skulderna är betalda så sökte skuldsannering nu och hoppas på de bästa.
Varit brutalt ärlig i ansökan om fängelsestraff och att jag sedan jag frigavs har pluggat och fått fast anställning med högre lön än genomsnittet har fyra barn osv.
Skulderna kommer inte från brotten utom från annat håll.

får se vad dom säger, har skött allt prickfritt och vänt mitt liv totalt.
Blir jag nekad flyttar jag nog från Sverige då rent ekonomiskt är mitt liv över

obs,
Siffrorna är ungefärliga då jag inte kommer ihåg precis
Håller tummarna för dig! Jobbigt att behöver flytta med 4 barn för ekonomin skull. 3 milj är inte en vanlig summa. Svårt betala sedvanligt sätt. Så hoppas du får snabbt positiv besked!

Det är nog bäst att inte fiffla, många kommer säkert undan. Det kan bli lite värre när någon kommer på att saker kanske inte stämmer och börjar utreda mer grundligt.

Det är nog bäst att inte fiffla, många kommer säkert undan. Det kan bli lite värre när någon kommer på att saker kanske inte stämmer och börjar utreda mer grundligt.
Ja precis och just därför jag alltid kört med ärliga och raka svar samt rapporterat förändringar 1-2ggr per år för att vara ärlig.
Tror de kommer se bra ut i min skuldsanering med för antar att dom kommer kolla med KFM hur min kontakt osv varit med dom.

lönar sig i längden med andra ord

Håller tummarna för dig! Jobbigt att behöver flytta med 4 barn för ekonomin skull. 3 milj är inte en vanlig summa. Svårt betala sedvanligt sätt. Så hoppas du får snabbt positiv besked!
Tack, som att räntan är på 25% på 3 miljoner är de omöjligt att betala tillbaka med vanlig lön då man knappt har råd att betala räntan.
Skulle ta mig ca 48år att betala tillbaka om dom frös räntan. Då är jag en bit över 80.

Tack, som att räntan är på 25% på 3 miljoner är de omöjligt att betala tillbaka med vanlig lön då man knappt har råd att betala räntan.
Skulle ta mig ca 48år att betala tillbaka om dom frös räntan. Då är jag en bit över 80.
25% på tre miljoner är rätt mycket. Så knappt råd med på vanlig lön får mig att börja fundera på om jag är fett underbetald :D

Hej !
Jag har precis börjat jobba 100% i Januari och har nyligen fått nya beslut från löneutmätningen.
Kommer kronofogden göra nya löneutmätningen igen pga jag jobbar 100% och hur lång tid tar det nya beslut kommer ?
Mvh

Om man rent teoretiskt hamnar i ett läge där man börjar tjäna mer pengar i månaden, kan då löneutmätningen upphöra? Rent teoretiskt, jag undrar hur det fungerar bara.

Säg att man går från 30.000 till 40.000kr i månaden och vill börja göra rätt för sig?

Om man rent teoretiskt hamnar i ett läge där man börjar tjäna mer pengar i månaden, kan då löneutmätningen upphöra? Rent teoretiskt, jag undrar hur det fungerar bara.

Säg att man går från 30.000 till 40.000kr i månaden och vill börja göra rätt för sig?
Jag förstår inte frågan. Skulle löneutmätningen upphävas för att du får högre lön..?
Det är isåfall för att du ringt runt och fått betalningsplaner överallt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp