Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag förstår inte frågan. Skulle löneutmätningen upphävas för att du får högre lön..?
Det är isåfall för att du ringt runt och fått betalningsplaner överallt
Frågan är följande. Kan man "lämna" utmätningen och återgå till normala amorteringsplaner om ekonomin förbättras såpass? Återigen - rent teoretiskt. :)

Frågan är följande. Kan man "lämna" utmätningen och återgå till normala amorteringsplaner om ekonomin förbättras såpass? Återigen - rent teoretiskt. :)
Om du kommer överens med dina borgenärer så går det fint.

Om du kommer överens med dina borgenärer så går det fint.
Gäller detta även vid sanering? Eller om man får en trisslott för att man råka fylla år och skrapar fram en miljon, kan man då kontakta fordringsägarna utanför kfm och lösa allt? :thinking:

Gäller detta även vid sanering? Eller om man får en trisslott för att man råka fylla år och skrapar fram en miljon, kan man då kontakta fordringsägarna utanför kfm och lösa allt? :thinking:
Vid sanering gör man en omprövning av sitt beslut om man får en stadigvarande ökning av inkomst på 4-5000:-/månad.
Samma med ev vinst på triss eller ett arv o dyl.
Vid löneutmätning kan du med samma hypotetiska vinst kontakta borgenärerna enligt vad Lasseman skrev ovan.

Det bör väl teoretiskt inte vara svårare än att kontakta samtliga aktörer man är skyldig pengar och meddela att man tänker betala hela skulden, eller en ackordsuppgörelse? Detta kräver väl dock att man kan betala samtliga skulder man har, eller som ingår i skuldsanering åtminstone?
Om man betalar alla sina skulder till respektive borgenär så bör saneringen upphöra?

Vid svår akut sjukdom kan du söka anstånd med utmätning.
Jag är kronisk sjuk efter min Covid omgång i koma med rehab, har jätte många mediciner 14 olika som de flesta fick inte jag tillägg för så nu kommer jag ännu mer back, en ond cirkel, elräkningen på 20 tusen kom såklart så är helt utom mig, vet inte hur man gör, försöker förhandla med inkasso men de bara kräver större belopp än jag har att kunna betala med, men är väl så dom jobbar för att folk ska få ännu mer skulder

Jag är kronisk sjuk efter min Covid omgång i koma med rehab, har jätte många mediciner 14 olika som de flesta fick inte jag tillägg för så nu kommer jag ännu mer back, en ond cirkel, elräkningen på 20 tusen kom såklart så är helt utom mig, vet inte hur man gör, försöker förhandla med inkasso men de bara kräver större belopp än jag har att kunna betala med, men är väl så dom jobbar för att folk ska få ännu mer skulder
Varje gång någon ger ett råd eller tips till dig repeterar du din historia och varför du inte kan betala. Med all respekt tror jag inte du kommer kunna få mer råd här som hjälper dig.

Det bör väl teoretiskt inte vara svårare än att kontakta samtliga aktörer man är skyldig pengar och meddela att man tänker betala hela skulden, eller en ackordsuppgörelse? Detta kräver väl dock att man kan betala samtliga skulder man har, eller som ingår i skuldsanering åtminstone?
Om man betalar alla sina skulder till respektive borgenär så bör saneringen upphöra?
Nej skuldsanerings upphörande kan bara beslutas av kfm

Varje gång någon ger ett råd eller tips till dig repeterar du din historia och varför du inte kan betala. Med all respekt tror jag inte du kommer kunna få mer råd här som hjälper dig.
Ok jag tar till mig råd och tips, tänkte nog inte att det jag skriver syns om jag svarar en ny person så därför blir det så, ska inte upprepa mig mer

Skärp dig, inkasso vill inte ge folk mer skulder utom tillbaka sina pengar. D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp