Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu sitter jag med mina tankar igen och hela tiden försöker hitta en lösning till om inte en annan lösning funkar :facejoy:
jag kommer söka skuldsanering nu igen, skickas in idag!
har haft tankar att beta av efterhand utan att behöva skicka allt men fått så dåliga och höga betalplan att tyvärr går det inte. Så jag skickar allt från inkasso nu och hoppas att jag kan få inledande i mars! MEN skulle detta inte ske så vill jag ändå försöka bli skuldfri på något sätt, sammanlagt gick allt upp till 840 tusen. Tråkiga är att de kommer endast kunna dra 4000 från lönen räcker inte långt.
jag är super dålig på detta med räntor osv vart man hittar det osv. Hade velat räkna ut hur mkt ränta det blir varje månad och hur mycket som måste in för det inte ska öka så mycket! Säkert hemska summor.
är det dåligt att jobba en massa övertid och jämnka för att trycka in så mkt i dom skulderna ? Vill inte få maxbeslut heller men de kanske de blir? Tänker om de ser själv att man betalar in extra? Så kanske de inte ändrar till det? Vill inte behöva vara skuldsatt för alltid. Vill kunna lösa allt.
eller någon som har betat av skulder med snöbolls metoden när allt är hos kronofogden? Vill verkligen inte vara skuldsatt i evigheter Max 5år. Men säkert helt omöjligt utan sanering

Hej!
Jag förstår din oro <3
Jag sitter själv med löneutmätning och fick avslag på skuldsanerings ansökan för 2:a gången..
Det jag tänker är att du måste kunna ha en fungerande vardag oavsett!.. jobba extra när du orkar, men kör inte på för hårt, du kommer bara stressa ihjäl dig…
När du kör igång med löneutmätningen, så gör en budget och kör efter den, jag vet inte hur många skulder du har?… kanske du kan lägga extrapengarna från jobbet på typ snöbollsmetoden på de mindre skulderna hos kfm?… som jag t.ex , jag har 27 st skulder sammanlagt, många som gothia har skickat in på skitsummor som ex. 3.455kr osv..: de försöker jag beta av… ta hand om dig! Och gott nytt år :)

ja, men eftersom kronofogden läser här o typ äger forumet med tanke på vem som är mod är det snart kört med det kortet. Bra jobbat att skriva ut kort publikt. bättre o skaffa riktiga utländska kort elr kryptokort, inte nordiska prepaykort.
Lite överdrivet va ;)

Hej!
Jag förstår din oro <3
Jag sitter själv med löneutmätning och fick avslag på skuldsanerings ansökan för 2:a gången..
Det jag tänker är att du måste kunna ha en fungerande vardag oavsett!.. jobba extra när du orkar, men kör inte på för hårt, du kommer bara stressa ihjäl dig…
När du kör igång med löneutmätningen, så gör en budget och kör efter den, jag vet inte hur många skulder du har?… kanske du kan lägga extrapengarna från jobbet på typ snöbollsmetoden på de mindre skulderna hos kfm?… som jag t.ex , jag har 27 st skulder sammanlagt, många som gothia har skickat in på skitsummor som ex. 3.455kr osv..: de försöker jag beta av… ta hand om dig! Och gott nytt år :)
27.. då går 16200 kr per år till avgifter till kfm..

Hur som helst måste du flytta pengarna efter 1 år då Lunar ger 1.05 % på kontot och sätter du in 90.000 finns risken att ränteinkomsten går över 100 kronor vilket rapporteras till Skatteverket. Detta bör även KFM kunna se vid framtida utredningsrapporter...

Hej!
Jag förstår din oro <3
Ja, jag har lagt upp en budget efter vad kr hemsida säger att jag ska få behålla. Så helt ok. Jag har 26 skulder idag och säkert 6 av dom är små runt fem och neråt sen har jag 4 stora som är över 100 och sen är det 65 tusen och neråt. 840 tusen är det sammanlagt. Vill bara hitta en lösning på hur jag ska bli skuldfri, blir tokig! Känns som skuldsanering är ända sättet. Så hoppas de går. Varför fick du avslag igen då? Hur mycket skulder har du?

Ja, jag har lagt upp en budget efter vad kr hemsida säger att jag ska få behålla. Så helt ok. Jag har 26 skulder idag och säkert 6 av dom är små runt fem och neråt sen har jag 4 stora som är över 100 och sen är det 65 tusen och neråt. 840 tusen är det sammanlagt. Vill bara hitta en lösning på hur jag ska bli skuldfri, blir tokig! Känns som skuldsanering är ända sättet. Så hoppas de går. Varför fick du avslag igen då? Hur mycket skulder har du?

ja man blir tokig! Håller med!
Alla mina skulder sammanlagt ligger på runt 600.000kr men då är inte allt hos kfm. 300 tusen ligger hos dom. Det andra är ett gemensamt lån med min man samt ett billån på 50 ungefär.
Så jag kan ju se ett slut, enligt kfm så är jag skuldfri 2027. MEN som du säger så försöker jag betala in extra när budgeten tillåter.
jag är ganska tillfreds nu, men förstår din oro från tidigare trådar med hus o hem o rädsla att bli av med allt man äger o har.
Vi bestämde oss för att sälja hus o flytta.

avslaget berodde på min bil! Samt att jag ”bara” jobbat 75%. Men då får det vara så!

ja man blir tokig! Håller med!
Alla mina skulder sammanlagt ligger på runt 600.000kr men då är inte allt hos kfm. 300 tusen ligger hos dom. Det andra är ett gemensamt lån med min man samt ett billån på 50 ungefär.
Så jag kan ju se ett slut, enligt kfm så är jag skuldfri 2027. MEN som du säger så försöker jag betala in extra när budgeten tillåter.
jag är ganska tillfreds nu, men förstår din oro från tidigare trådar med hus o hem o rädsla att bli av med allt man äger o har.
Vi bestämde oss för att sälja hus o flytta.

avslaget berodde på min bil! Samt att jag ”bara” jobbat 75%. Men då får det vara så!
Ja, då har du ett slut iallafall! Bra att man kan se ungefär när man blir skuldfri! Ok, jag jobbar heltid och har bil men måste ha bil för att köra barn och mig själv till jobb sen är den inte mkt värd heller. Står på min mamma med för den delen :) ja, nu kommer jag flytta till lägenheten om någon vecka då vi ska bli särbos ett tag. Och barnen kommer bo hos mig förutom varannan helg. Så jag hoppas de kan göra något med skuldsaneringen. Drömmen hade varit skuldsanering och tre år, men fem gör inget då tiden går allt för fort! Målet är att bli skuldfri om fem år men känns väääääldigt långt bort med löneutmätning

Har du en bil värd runt 30 Max? Visst är väl det nåt gränsvärde enligt kfm? Det är så kul på ett sätt, för min bil är en Kia —14 som jag har kvaddat lite med trasig backspegel och lite intryckt sparklåda men de anser att den är värd mer :) orkar inte att dividera om det lixom…sen har väl priserna gått upp nu o bla bla
Spännande med ny lägenhet! Då kan du inreda o grejja precis så som du vill ha det!
lycka till med skuldsaneringsansökan nu! Jag håller tummarna för dig!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp