Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Går det att räkna ut hur lång tid det tar att betala av summan på löneutmätning?

Vad är räntesatserna / månad hos KFM?
Hur får man räntefritt/stopp hos dom så man bara betalar amorteringen i löneutmätningen och skulden inte växer 20K om året.

MvH

Det går att räkna ut men man måste ha alla uppgifter.

Nu har jag börjat släppa allt, jätte nervös vad komma skall. Enligt kronofogdens hemsida ska jag få behålla närmare 17000 och då drar de endast ca 4000 månaden. I den takten kommer jag aldrig bli skuldfri, jag ska skicka in en ny ansökan im skuldsanering och hoppas på att en annan handläggare ser de med andra ögon kommer ju även bli ensamstående med två barn. Men nu när jag har släppt allt hur lång tid har de tagit för er innan löneutmätning kickat igång?

Nu har jag börjat släppa allt, jätte nervös vad komma skall. Enligt kronofogdens hemsida ska jag få behålla närmare 17000 och då drar de endast ca 4000 månaden. I den takten kommer jag aldrig bli skuldfri, jag ska skicka in en ny ansökan im skuldsanering och hoppas på att en annan handläggare ser de med andra ögon kommer ju även bli ensamstående med två barn. Men nu när jag har släppt allt hur lång tid har de tagit för er innan löneutmätning kickat igång?

Oftast några månader. Se till att spara så mycket du kan innan utmätningen börjar. Eventuellt försök betala bort någon mindre skuld om du har någon, ser bra ut inför en ansökan om skuldsanering.

Oftast några månader. Se till att spara så mycket du kan innan utmätningen börjar. Eventuellt försök betala bort någon mindre skuld om du har någon, ser bra ut inför en ansökan om skuldsanering.
Ok! Kan nog spara 8000 denna månad. Nästa månad kommer bli sämst då jag fått vabba en del :( så hoppas på att kunna behålla feb lön med då hade jag kunnat spara ca 20 kanske. Mars lönen kanske man kan glömma :( ja, ska försöka. Är 2 månader nu väntan på svar såg jag på skuldsaneringen

Ok! Kan nog spara 8000 denna månad. Nästa månad kommer bli sämst då jag fått vabba en del :( så hoppas på att kunna behålla feb lön med då hade jag kunnat spara ca 20 kanske. Mars lönen kanske man kan glömma :( ja, ska försöka. Är 2 månader nu väntan på svar såg jag på skuldsaneringen
Kanske 2 månader innan de börjar titta på ansökan, men till beslut tar det ju längre tid. Jag ansökte i april -21 och har fortfarande inte fått beslut pga en borgenär som bara vägrar svara på delgivning.

Kanske 2 månader innan de börjar titta på ansökan, men till beslut tar det ju längre tid. Jag ansökte i april -21 och har fortfarande inte fått beslut pga en borgenär som bara vägrar svara på delgivning.
Ja, precis! Tänkte mer på att då får man iallafall inledande :) usch, vad drygt :( vilken borgenär är det?

Jag släppte allting i December, sen var det inte först i Juni som det skulle bli tal om att dom skulle börja kolla på utmätning.
Men som tur var så fick jag inledande just i samma veva.

Jag släppte allting i December, sen var det inte först i Juni som det skulle bli tal om att dom skulle börja kolla på utmätning.
Men som tur var så fick jag inledande just i samma veva.
Ja, då släppte du allt från att de inte var på inkasso eller var alla hos inkasso när du släppte? Ja, jag hoppas på samma tur som du hade :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp