Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, då släppte du allt från att de inte var på inkasso eller var alla hos inkasso när du släppte? Ja, jag hoppas på samma tur som du hade :)

Nej precis. Hade ingenting hos inkasso eller kronofogden när jag släppte och hade aldrig heller varit där tidigare. Så var en helt ny värld som öppnades.
Men nu när jag ser tillbaka så är denna värld mycket mer behagligare! :)

Nej precis. Hade ingenting hos inkasso eller kronofogden när jag släppte och hade aldrig heller varit där tidigare. Så var en helt ny värld som öppnades.
Men nu när jag ser tillbaka så är denna värld mycket mer behagligare! :)
Ok! Mitt är hos inkasso nu så släpper allt där i från nu, så tar väl lite snabbare. Hoppas då behålla februari lönen iallafall är i den vevan jag borde få reda på skuldsaneringen. Och jag verkligen hoppas att de kunde gå igenom nu när jag är själv med två barn. Annars får jag försöka tills jag får det. Ja, jag har lite panik över vad som ska hända och hur fort de kommer ske. Hur länge har du kvar på skuldsaneringen nu?

Ok! Mitt är hos inkasso nu så släpper allt där i från nu, så tar väl lite snabbare. Hoppas då behålla februari lönen iallafall är i den vevan jag borde få reda på skuldsaneringen. Och jag verkligen hoppas att de kunde gå igenom nu när jag är själv med två barn. Annars får jag försöka tills jag får det. Ja, jag har lite panik över vad som ska hända och hur fort de kommer ske. Hur länge har du kvar på skuldsaneringen nu?

Jo, då går det nog lite snabbare. Tyckte tiden mellan jag släppte och inkasso kopplades in var väldigt lång.
Hoppas också att det går vägen för dig och att du får inledande innan löneutmätningen hinner kicka in! :folded:
Jag är precis i början, så sista inbetalningen är Maj 2026. :)

Ja, tack! De hoppas jag med! Vill bara kunna se ett slut på det hela. Är trött på att tänka pengar hela tiden. Måste ha skuldsanering då ( enligt kf hemsida ) så ska jag få behålla 17000 så endast 4000 går till utmätning och de täcker knappt något. Så ska jag lyckas att bli skuld fri så är skuldsanering det ända chansen.

Är också i släpp zonen. Kommer börja missa betalningar nu och då är det ju löneutmätning och allt hos kfm som är den uppenbara slutstationen. Undrar dock hur det ser ut i en skuldsaneringsansökan om man helt plötsligt släppt allt (trots att man kan betala en del av dem) och bunkrat cashen under madrassen istället i ett par månader? Känns inte som man uppfyller ”har gjort allt man kan” faktorn ni vet

Är också i släpp zonen. Kommer börja missa betalningar nu och då är det ju löneutmätning och allt hos kfm som är den uppenbara slutstationen. Undrar dock hur det ser ut i en skuldsaneringsansökan om man helt plötsligt släppt allt (trots att man kan betala en del av dem) och bunkrat cashen under madrassen istället i ett par månader? Känns inte som man uppfyller ”har gjort allt man kan” faktorn ni vet

Jag betalade av mina småskulder på 5-6000. Hade tre sådana. Resten lät jag bara bli att betala på och lät gå till Inkasso och Kfm.
Men då hade jag i alla fall betalat av på de jag kunnat lösa under tiden jag skickade in skuldsaneringsansökan. Resten av pengarna sparade jag undan.

Jag betalade av mina småskulder på 5-6000. Hade tre sådana. Resten lät jag bara bli att betala på och lät gå till Inkasso och Kfm.
Men då hade jag i alla fall betalat av på de jag kunnat lösa under tiden jag skickade in skuldsaneringsansökan. Resten av pengarna sparade jag undan.
Låter som en bra mellanväg

Hej har precis släppt alla mina skulder till kfm har lyckats spara en slant några månder. vet det är bra att ha kontant hemma men jag läste även om detta kort är detta något som är skyddat kort från kfm? även om man sätter in runt 90k?

ja, men eftersom kronofogden läser här o typ äger forumet med tanke på vem som är mod är det snart kört med det kortet. Bra jobbat att skriva ut kort publikt. bättre o skaffa riktiga utländska kort elr kryptokort, inte nordiska prepaykort.

Nu sitter jag med mina tankar igen och hela tiden försöker hitta en lösning till om inte en annan lösning funkar :facejoy:
jag kommer söka skuldsanering nu igen, skickas in idag!
har haft tankar att beta av efterhand utan att behöva skicka allt men fått så dåliga och höga betalplan att tyvärr går det inte. Så jag skickar allt från inkasso nu och hoppas att jag kan få inledande i mars! MEN skulle detta inte ske så vill jag ändå försöka bli skuldfri på något sätt, sammanlagt gick allt upp till 840 tusen. Tråkiga är att de kommer endast kunna dra 4000 från lönen räcker inte långt.
jag är super dålig på detta med räntor osv vart man hittar det osv. Hade velat räkna ut hur mkt ränta det blir varje månad och hur mycket som måste in för det inte ska öka så mycket! Säkert hemska summor.
är det dåligt att jobba en massa övertid och jämnka för att trycka in så mkt i dom skulderna ? Vill inte få maxbeslut heller men de kanske de blir? Tänker om de ser själv att man betalar in extra? Så kanske de inte ändrar till det? Vill inte behöva vara skuldsatt för alltid. Vill kunna lösa allt.
eller någon som har betat av skulder med snöbolls metoden när allt är hos kronofogden? Vill verkligen inte vara skuldsatt i evigheter Max 5år. Men säkert helt omöjligt utan sanering

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp