Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har ärligt talat inte fattat hur det där med normalbelopp räknas ut för en som är samlevande med partner.
På KFM:s hemsida står det under löneutmätning:

ör 2021 är normalbeloppet
  • 5 016 kronor för en ensamstående vuxen
  • 8 287 kronor för sammanlevande makar eller sambor
  • 2 662 kronor för barn till och med 6 år
  • 3 064 kronor för barn 7 år eller äldre.
Vad som gör att man får högre belopp om man bor ihop med någon förstår jag inte riktigt.

För att det är 2 pers. 8287 är för bägge, har bägge löneutmätning får man behålla 8287 tillsammans, inte var.

För att det är 2 pers. 8287 är för bägge, har bägge löneutmätning får man behålla 8287 tillsammans, inte var.
Vi får behålla mer än så ..hyran är på 8025 ! Hon får behålla 6300 kr och jag 13500 kr

Våra hushållsutgifter, med alla djur, bil, el osv, ligger på nästan 22k per månad. Våra gemensamma inkomster med min löneutmätning (enligt kalkylen) är på 34 000kr efter skatt. Men eftersom jag satt henne i skiten med att teckna lån åt mig så försvinner 8500 och kvar har vi ca 3000kr kvar varje månad.

Känns så jävla hemskt att jag har dragit in henne i det här :(

Våra hushållsutgifter, med alla djur, bil, el osv, ligger på nästan 22k per månad. Våra gemensamma inkomster med min löneutmätning (enligt kalkylen) är på 34 000kr efter skatt. Men eftersom jag satt henne i skiten med att teckna lån åt mig så försvinner 8500 och kvar har vi ca 3000kr kvar varje månad.

Känns så jävla hemskt att jag har dragit in henne i det här :(
Jag tror det är väldigt vanligt att sambon också blir indragen , min sambo blev det också ! Många gånger hon försökte rädda mig när jag inte själv visste om det ! Aldrig bra ! Ni gör vi så om man få extra i juni månad tex så brukar vi betala in på hennes ! För hellre att hennes del är borta så har man en hel full lön där sen :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp