Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tror det är väldigt vanligt att sambon också blir indragen , min sambo blev det också ! Många gånger hon försökte rädda mig när jag inte själv visste om det ! Aldrig bra ! Ni gör vi så om man få extra i juni månad tex så brukar vi betala in på hennes ! För hellre att hennes del är borta så har man en hel full lön där sen :)

Ja det är fan sant...

Jag har ju ett par månader av "rena pengar" innan jag blir delgiven gissar jag. Då är det kanske bättre att pytsa in dem på hennes lån istället. Bra idé!

En annan fråga; Jag betalar så mycket i ränta per år (över 140 000kr), kommer man kunna jämka samtidigt som man har utmätning? Om ja; finns det någon fördel?

Ja det är fan sant...

Jag har ju ett par månader av "rena pengar" innan jag blir delgiven gissar jag. Då är det kanske bättre att pytsa in dem på hennes lån istället. Bra idé!

En annan fråga; Jag betalar så mycket i ränta per år (över 140 000kr), kommer man kunna jämka samtidigt som man har utmätning? Om ja; finns det någon fördel?
Aboslut bättre stoppa in dom på hennes lån om ni kan se hon kan bli av med lånen under en viss tid ! Aboslut du kan jämka , jag jämkade ca 1 år innan dom upptäckte det ! Fick nästan 5000 kr mer per månad ! Räntor p 200k om året ! Sen hade jag maxbeslut i kanske 4 mån ? Sen ändrade dom tillbaka igen till vanligt beslut :) dock funderar jag inte på att jämka nästa år , för kommer minska skulden hos kronofogden rejält då med ca 55k istället ! Och ska skriva över räntorna från bank Norwegian på min sambo istället för vi båda två stå på det lånet ! Så innebär att det lånet minskas istället mest :) har ni gemensamma lån med ?

Jag och sambon har haft löneutmätning, för ett tag sedan skickade kronan att de gör en ny utredning på oss och vi fyllde in våra inkomstuppgifter på nytt. Dock äger sambon en bostadsrätt och den har klarat sig under de två senaste utredningarna. Nu fick jag besked om löneutmätning igen där jag behåller mer men hon har inte fått sin besked ännu. Men när hon loggar in så kan hon se att de redan dragit av från lönen och hon kommer behålla mindre men sammanlagt behåller vi lika mycket som vi gjort innan. Min frågor är:
Betyder detta i princip att utmätning av bostad inte kommer ske? Om löneutmätning beslutas, då kan inte bostadsrätt utmätas? Då behöver löneutmätningen stoppas tillfälligt eller?

Våra hushållsutgifter, med alla djur, bil, el osv, ligger på nästan 22k per månad. Våra gemensamma inkomster med min löneutmätning (enligt kalkylen) är på 34 000kr efter skatt. Men eftersom jag satt henne i skiten med att teckna lån åt mig så försvinner 8500 och kvar har vi ca 3000kr kvar varje månad.

Känns så jävla hemskt att jag har dragit in henne i det här :(
Jag kan inte fullt ut förstå din känsla - men jag kan gissa mig till det. Och jag har all sympati och empati för dig i detta.

Skulle någon kunna gå in på kronofogden och mina skulder och testa skuld prognosen och se om den funkar ? För mig snurra den bara

Jag och sambon har haft löneutmätning, för ett tag sedan skickade kronan att de gör en ny utredning på oss och vi fyllde in våra inkomstuppgifter på nytt. Dock äger sambon en bostadsrätt och den har klarat sig under de två senaste utredningarna. Nu fick jag besked om löneutmätning igen där jag behåller mer men hon har inte fått sin besked ännu. Men när hon loggar in så kan hon se att de redan dragit av från lönen och hon kommer behålla mindre men sammanlagt behåller vi lika mycket som vi gjort innan. Min frågor är:
Betyder detta i princip att utmätning av bostad inte kommer ske? Om löneutmätning beslutas, då kan inte bostadsrätt utmätas? Då behöver löneutmätningen stoppas tillfälligt eller?

1, det går inte dra sådana slutsatser
2, jo, det är ganska vanligt att bägge sker
3, nej

1, det går inte dra sådana slutsatser
2, jo, det är ganska vanligt att bägge sker
3, nej
Tack för svaren.
Det jag tänker mer på är, om man får hem att fylla i inkomstuppgifter och efter man fyllt i och skickat in så kommer det efter någon vecka svar om löneutmätning, betyder det inte att man gjort tillgångsutredning och kommit fram till att tillgångar saknas och därmed beslutas löneutmätning?

Tack för svaren.
Det jag tänker mer på är, om man får hem att fylla i inkomstuppgifter och efter man fyllt i och skickat in så kommer det efter någon vecka svar om löneutmätning, betyder det inte att man gjort tillgångsutredning och kommit fram till att tillgångar saknas och därmed beslutas löneutmätning?
Vi hade redan löneutmätning när dom sök upp här så säker är man aldrig.

Tack för svaren.
Aha, nej det har man inte.
Tydligen har man gjort om löneutmätningen, annars skulle beloppet inte ändrats, antingen har sambo inte kollat kivra eller så har det kommit bort på posten.
När underrättelse om slutförd tillgångsundersökning kommer, då är man klar.

Vi hade redan löneutmätning när dom sök upp här så säker är man aldrig.
Ja löneutmätningsbeslut säger sällan något om det ska genomföras förrättning eller inte

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp