Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Garage får du inte behålla pengar för oavsett hyres eller bostadsrätt
Inte heller bredband.

Du får behålla för hyran av bostaden, ibland kan det finnas tillägg för någon extra garderob eller inglasning av balkong, det tror jag räknas som hyra.
Borde inte kommunens budget och skuldrådgivare veta bättre än så?

När jag vi gjorde en budget tillsammans sa hen allt ingick i månadsavgiften inklusive ränta och amortering

När jag vi gjorde en budget tillsammans sa hen allt ingick i månadsavgiften inklusive ränta och amortering
Hushållsel ingår aldrig i förbehållsbeloppet och ej heller internet.

Det är möjligt att det ingår i ngn budget dom gör, det är inget som ska förbehållas i löneutmätning

Om kommunens budgetrådgivare borde veta bättre? Ja det borde dom.
Dom borde också veta att om man äger en fastighet värd någon miljon mer än belöningen så kommer det bli försäljning av den och nästa någon skuldsanering knappast är aktuell.

Hej!
Dom ändrade mitt beslut helt enkelt , jag gjorde ingenting ! Dom drar idag 16 000 kr ! Ansökt om skuldsanering !
Hej!

Jag fick också beslut om löneutmätning härom veckan.

Blev totalt fel, de skulle dra 16000 kr från mig.

De missade och räkna med barn och sedan räknade upp min lön med 8000 kr till..

Jag ringde kronofogden omgående, de har korrigerat sitt beslut., dels räknat om min lön och tagit hänsyn till barn..

Nu nu skall KF dra av drygt 5 tkr på min lön, en rejäl lättnad,.

Hur kan man se om man har fått max avdrag på lönen ?

Hej!

Är det någon som vet om man får behålla friskvårdsbidraget om man har en löneutmätning ?

Och hur vet man om man har maxavdrag på lönen ?

Hej
Jag har fått löneutmätningen, min förbehållsbelopp är för lågt. Får bara behålla bara 7000 kr .
Kan kronofogden göra löneutmätningen om jag jobba extra varje månad ? Får in 3600 kr extra ??

Hej
Jag har fått löneutmätningen, min förbehållsbelopp är för lågt. Får bara behålla bara 7000 kr .
Kan kronofogden göra löneutmätningen om jag jobba extra varje månad ? Får in 3600 kr extra ??
Ja det kan dom, hände mig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp