Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har aboslut ! Väldigt många gånger ! Samma med sambon ! Ofast 3000 kr att betala på en skuld på 15 000 kr !
Hur menar ni här? Att ni lyckas att endast betala vi säger 3000kr på en 15000kr skuld och sedan blir av med skulden? Då skulle man ju kunna se efter ett tag vad man skulle kunna förhandla ner dem lägre skulderna till och kanske lösa ut dem? Kan inte det missgynna för en skuldsanering sedan att man gynnat en borgenär?

Hur menar ni här? Att ni lyckas att endast betala vi säger 3000kr på en 15000kr skuld och sedan blir av med skulden? Då skulle man ju kunna se efter ett tag vad man skulle kunna förhandla ner dem lägre skulderna till och kanske lösa ut dem? Kan inte det missgynna för en skuldsanering sedan att man gynnat en borgenär?
3000 kr för att återkalla ett ärende från kronofogden ! Inte att avsluta hela ärendet !

Ja, jag menar alltså om en skuld hamnar hos kronofogden för utmätning, vad borgenärerna brukar vilja ha för att dra tillbaka skulden. Är som sagt bara nyfiken. Inget jag tänkt göra då jag ansökt om sanering. Bara nyfiken vad de brukar begära

Sen var det väl 2 år sedan jag jag betalde 2000 kr för att återkalla från kronofogden :)

En tanke var vid en ansökan om skuldsanering som sedan blir avslag på om vi då säger att två nekar mig men om jag då skulle kontakta dem två och förhandla ner skulderna och betala av dem om det är utav de lägre summorna och sedan ansöka på nytt. Kanske inte fungerar gällande gynnande utav borgenär?

En tanke var vid en ansökan om skuldsanering som sedan blir avslag på om vi då säger att två nekar mig men om jag då skulle kontakta dem två och förhandla ner skulderna och betala av dem om det är utav de lägre summorna och sedan ansöka på nytt. Kanske inte fungerar gällande gynnande utav borgenär?
Även om två inte godkänner din ansökan så kan kronofogden ändå driva igenom att du ska få skuldsanering om dom tycker du har rätt till det

Även om två inte godkänner din ansökan så kan kronofogden ändå driva igenom att du ska få skuldsanering om dom tycker du har rätt till det
Okej, det låter lite hoppfullt. Fast jag kan själv inte lösa ut dem tex? Ber om ursäkt om jag spårar ur med detta då det nog bör tillhöra skuldsaneringstråden. Lite frågor som väcktes i ämnet som diskuterades bara:)

Okej, det låter lite hoppfullt. Fast jag kan själv inte lösa ut dem tex? Ber om ursäkt om jag spårar ur med detta då det nog bör tillhöra skuldsaneringstråden. Lite frågor som väcktes i ämnet som diskuterades bara:)
Jag vet faktiskt inte om du själv kan lösa ut dom , du kan ju men kanske inte så bra ! Och ska du söka sanering kan du ju lika väl ha med dom och spara dom pengarna ;)

Om du löser ut dom så räknas det som gynnande av borgenär.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp