Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har haft skulder hos KF och skulle få 15k tillbaks på skatten.Ville inte att KF skulle få dem och gjorde spärr hos skatteverket för uttag.Det funkade kanon och dem 15k satt på mitt skattekonto i ett år.Plockade dem nyss eftersom har reglerat skuldsaldo hos KF.Så gör en spärr för uttag och känn dig säkert att dem är kvar på ditt konto hur länge du vill!!
'Inga problem att utmäta det ändå om man önskar.

Det var en ganska smart idé , däremot om man skulle ta bort spärren och sedan göra en utbetalning så går dom väl till kronofogden ?

Ja du får ju aldrig ut pengarna med mindre än att skulderna hos kfm måste vara betalda...

Det var en ganska smart idé , däremot om man skulle ta bort spärren och sedan göra en utbetalning så går dom väl till kronofogden ?
Absolut…Dem är skyldiga(SV) att kolla om du har skulder hos KF innan dem betalar ut pengarna till ditt konto.Jag tänkte att dem 15k skulle jag använda till semestern detta året och därför spärrade jag uttag på ett år.Räknade att under tiden skulle jag reglera skulden hos KF och det har jag lyckats.

Absolut…Dem är skyldiga(SV) att kolla om du har skulder hos KF innan dem betalar ut pengarna till ditt konto.Jag tänkte att dem 15k skulle jag använda till semestern detta året och därför spärrade jag uttag på ett år.Räknade att under tiden skulle jag reglera skulden hos KF och det har jag lyckats.

Hade blivit samma sak som att låta det utmätas, haft kortare löneutmätning och sparat till semester med andra ord?

Hade blivit samma sak som att låta det utmätas, haft kortare löneutmätning och sparat till semester med andra ord?
Nej…Hade skulder på cirka 460k hos KF.Skulderna knapp minskade(ett par tusen per månad) pga ränte sats hos inkasso bolag.Ville förhandla med inkasso bolag med accord uppgörelse.Så ville inte att dem går till KF eftersom det skulle kännas som ett drop i havet.När jag lyckades med accord uppgörelse med inkasso bolag då det känns väldigt skönt att plocka dem 15k till semestern kassa.Åker utomlands med dem pengarna i slutet av månaden.
Jag visste att KF kan ta dem men vem undersöker att du har gjort spärr på utbetalningen? Knappast nån.Ingen orkar med detta när löneutmätning är i gång.

Nej…Hade skulder på cirka 460k hos KF.Skulderna knapp minskade(ett par tusen per månad) pga ränte sats hos inkasso bolag.Ville förhandla med inkasso bolag med accord uppgörelse.Så ville inte att dem går till KF eftersom det skulle kännas som ett drop i havet.När jag lyckades med accord uppgörelse med inkasso bolag då det känns väldigt skönt att plocka dem 15k till semestern kassa.Åker utomlands med dem pengarna i slutet av månaden.
Jag visste att KF kan ta dem men vem undersöker att du har gjort spärr på utbetalningen? Knappast nån.Ingen orkar med detta när löneutmätning är i gång.
Behöver inte undersöka om det är någon spärr, om det är löneutmätning igång saknar betydelse, det låter mer som någon inte gjort det dom skulle.

Tänkte nästa år ta ut ca 1 månad i föräldrapenning och undrar brukar Försäkringskassan kolla med kronofogden innan dom betala ut pengarna ?

Tänkte nästa år ta ut ca 1 månad i föräldrapenning och undrar brukar Försäkringskassan kolla med kronofogden innan dom betala ut pengarna ?
Har haft sjukskrivningar längre perioder(2-3 månader),föräldrar ledigt under löneutmätning och altid fått ersättning från dem utan att KF har blandat sig in.

Har haft sjukskrivningar längre perioder(2-3 månader),föräldrar ledigt under löneutmätning och altid fått ersättning från dem utan att KF har blandat sig in.
Nej för det känns ju som att i såna fall måste jobbet kontakta kronofogden och säga att jag ska ha föräldrar ledighet , eller att Försäkringskassan kolla med kronofogden innan betalning ! Men känns ju som att det går att slinka igenom där lite :)

Du har alltså fått behålla hela beloppet då ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp