Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
KFM kan inte utmäta överskottet på ett skattekonto om det finns en registrerad fordran som ska dras inom några veckor, va?

Dras om några veckor? Du menar att du fått skuld att betala och datumet i det brevet inte passerat?

Dras om några veckor? Du menar att du fått skuld att betala och datumet i det brevet inte passerat?

Nej, jag har restskatt som har bokförts för att dras från skattekontot i nästa månad och undrar om det är säkert att sätta in de pengarna redan nu.

Nej, jag har restskatt som har bokförts för att dras från skattekontot i nästa månad och undrar om det är säkert att sätta in de pengarna redan nu.

Jag är inte säker på att jag förstår men så länge inget ärende är hos kfm gör inte kfm något. Det krävs manuella åtgärder för att ta skatteåterbäring innan datum på "skuld att betala" passerat.
Hur skatteverket hanterar saker på skattekontot vet jag inte.

Och inget av det har med löneutmätning att göra

@Lasseman
Har en fråga som egentligen inte rör ämnet men jag såg att jag fått en utbetalning från Kronofogden idag på lite över 600:-…har jag betalat in för mycket på något ärende eller vad?

@Lasseman
Har en fråga som egentligen inte rör ämnet men jag såg att jag fått en utbetalning från Kronofogden idag på lite över 600:-…har jag betalat in för mycket på något ärende eller vad?

Det skulle vara min gissning, om du inte ska ha betalt av någon

Jag är inte säker på att jag förstår men så länge inget ärende är hos kfm gör inte kfm något. Det krävs manuella åtgärder för att ta skatteåterbäring innan datum på "skuld att betala" passerat.
Hur skatteverket hanterar saker på skattekontot vet jag inte.

Och inget av det har med löneutmätning att göra

Jo, eftersom KFM utmäter tillgångar från skattekontot.

Men vad jag frågar är: Utmäter KFM tillgångar från Skattekontot om Skatteverket har sagt "XXX kr ska finnas på Skattekontot 12/9"?

Men vad jag frågar är: Utmäter KFM tillgångar från Skattekontot om Skatteverket har sagt "XXX kr ska finnas på Skattekontot 12/9"?

Då är jag med, jag är faktiskt lite osäker, är inte direkt ofta man ramlar över det sådär.
Jag tror du har svaret i skatteförfarandelagen, men den var på tok för lång för att leta i...

Har haft skulder hos KF och skulle få 15k tillbaks på skatten.Ville inte att KF skulle få dem och gjorde spärr hos skatteverket för uttag.Det funkade kanon och dem 15k satt på mitt skattekonto i ett år.Plockade dem nyss eftersom har reglerat skuldsaldo hos KF.Så gör en spärr för uttag och känn dig säkert att dem är kvar på ditt konto hur länge du vill!!

Senast ändrad:
Har haft skulder hos KF och skulle få 15k tillbaks på skatten.Ville inte att KF skulle få dem och gjorde spärr hos skatteverket för uttag.Det funkade kanon och dem 15k satt på mitt skattekonto i ett år.Plockade dem nyss eftersom har reglerat skuldsaldo hos KF.Så gör en spärr för uttag och känn dig säkert att dem är kvar på ditt konto hur länge du vill!!
Det var en ganska smart idé , däremot om man skulle ta bort spärren och sedan göra en utbetalning så går dom väl till kronofogden ?

KFM kan inte utmäta överskottet på ett skattekonto om det finns en registrerad fordran som ska dras inom några veckor, va?
När jag hade löneutmätning och fick restskatt, så började jag redan i januari att betala in 500 - 1.000 kr/månad på det som skulle betalas för min del 12/11. Det blev aldrig någonsin någon automatutbetalning till KFM.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp