Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ganska meningslöst att åka hem för en löneutmätning, så mycket tid har man inte...
Kan du utveckla hur du menar? Pratar du om dom som har löneutmätning där man ser att det blir betalt inom ett år?

Vad är det då som avgör att hembesök görs?

Kan du utveckla hur du menar? Pratar du om dom som har löneutmätning där man ser att det blir betalt inom ett år?

Jag menar att åka hem till folk för att reda ut uppgifter för löneutmätning inte

Om löneutmätning beslutas behöver man ju knappast åka hem till någon för att få uppgifterna som behövs.
Ska det däremot utredas om det finns andra utmätningsbara tillgångar kan det ju vara idé att göra ett hembesök om det inte är uppenbart att personen är helt barskrapad. Det är ordet LÖNEutmätning som är nyckeln i @Lassemans svar.

Hej igen!
Skulle lägga in ett nytt inlägg men lyckades ej.

Vart i kontakt med budget skuldrådgivnung och igår skickade vi ansökan om sanering.
Han sa att chansen de beviljas ser ljust ut och han kunde nästan garantera. Är ensam med 2 barn heltid. Jobbar heltid.
Jag har fått 5 brev fogd. Skrivit under och skickat delgivning.
Kommer väl flera och löneutmätning blir att vänta.

Hur lång tid ha de tagit fått skuldsanering?
Har ni tips under gången ?
Vad ska ja tänka på ?
Han nämnde också något skatten att gå ja fått beslut innan dess får ja behålla dessa.

Under löneutmätning hur är de ex om nån vän swishar mig ett belopp ? Eller en familjemedlem.

Många frågor. Vill vända livet innan haft 40 för att ge mina barn de bästa i livet. Hamnat där jag hamnat pga min före detta spelmissbruk och att jag vatt så snäll att jag ställt upp och egentligen gjort hans spelande värre.
Mvh Johanna

När det blir löneutmätning. Får min chef reda på det eller är det bara lönekontoret?

Hej! Är det någon som vet vad som händer om man inte kontaktar Kronofogden efter man fått brev om Skuld att betala?

Skickar dom då ut blanketter där man ska fylla i sin inkomst osv?
Eller kommer dom hem till en?

Tacksam för hjälp!

Hej! Är det någon som vet vad som händer om man inte kontaktar Kronofogden efter man fått brev om Skuld att betala?

Skickar dom då ut blanketter där man ska fylla i sin inkomst osv?
Eller kommer dom hem till en?

Tacksam för hjälp!
Dom kommer göra en koll på dina konton o så först , sedan får du blanketter hem

Förra månaden så kom betalningen in till kronofogden runt den 2/8 och var klar på min sida 4/8 . Alldeles för sent enligt mig , även lönekontoret höll med ! Denna månaden blev det bättring och pengarna registrerade på min sida den 25/8 redan :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp