Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då kan den inte undantas från återtagande heller.

Jag vet oxå att bilen inte skulle vara det första de tittar på vid en löneutmätning!...
ok, men låt oss säga att de skulle ta bilen. = jag kommer inte till jobbet.
Anser de att jag ska ha en billigare bil? Isåfall, vad ska jag få dom pengarna ifrån?

Löneutmätning är just utmätning i lön och inget annat. Kan vara värd 2 miljoner, Löneutmätning omfattar lön.
Trodde inte han hade fått sitt beslut ännu , trodde han skulle ha löneutmätning i framtiden :)

Jag vet oxå att bilen inte skulle vara det första de tittar på vid en löneutmätning!...
Anser de att jag ska ha en billigare bil? Isåfall, vad ska jag få dom pengarna ifrån?
Men har du fått ditt beslut hur mycket dom ska dra varje månad ?

Nej vid löneutmätning kollar man på lönen bara. Inte egendomar, det är utmätning och inte löneutmätning.
Blir ert återtagande, alltså att den bank som har rätt till bilens återtagande så är den alltså inte utmätt utan återtagen.
Det beror på om bilhandlaren vill ge dig en bil.

Men har du fått ditt beslut hur mycket dom ska dra varje månad ?

nej inte ännu, men jag försöker att förstå och lära mig hur allt går till. Bilen betalar min man på än så länge, just för att jag är så rädd att släppa santanderlånet....Har ont i magen över att behöva hamna hos kronofogden överhuvudtaget. Men känns tryggt att få svar av @Lasseman :) samt alla andra som har liknande situation. Man lär sig mycket här!

Nu vet jag inte vad du svarade på.

Man måste hålla isär utmätning och löneutmätning.
Jag uppfattade det som att han undrade om hans bil riskerar att åka innan han ska börja med löneutmätning, och det anser jag den kan göras eftersom dom kommer kolla hans tillgångar :)

nej inte ännu, men jag försöker att förstå och lära mig hur allt går till. Bilen betalar min man på än så länge, just för att jag är så rädd att släppa santanderlånet....Har ont i magen över att behöva hamna hos kronofogden överhuvudtaget. Men känns tryggt att få svar av @Lasseman :) samt alla andra som har liknande situation. Man lär sig mycket här!
Har du skrivit på något föreläggande som är på väg in ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp