- Meddelanden
- 3 471
- Mottagna reaktioner
- 2 282
- Poäng
- 1 557
JaStår det i beslutet som arbetsgivaren får att man minst ska få behålla x antal kronor ?
JaStår det i beslutet som arbetsgivaren får att man minst ska få behålla x antal kronor ?
Jag tänkte också att det vore konstigt om man kom under förbehållet så fick man mindre än sig bör
JaHar jag nu förstått rätt att jag alltid får behålla minst förbehållsbeloppet, KFM får sitt fasta belopp så länge lönen räcker till detta annars får de mindre, samt att jag får behålla eventuell extra lön som överstiger totalen av KFM belopp+ mitt förbehåll?
Helt rätt ! Första månaden tjänade jag 1000 kr mindre , då fick kronofogden 1000 kr mindre istället , kan rekommendera att börja jämka med så får du ut rejält med om du har mycket räntorHar jag nu förstått rätt att jag alltid får behålla minst förbehållsbeloppet, KFM får sitt fasta belopp så länge lönen räcker till detta annars får de mindre, samt att jag får behålla eventuell extra lön som överstiger totalen av KFM belopp+ mitt förbehåll?
Eller vänta tills de frågar när de inte får in några pengar.Jag har idag löneutmätning på min A-kassa, kommer vara sjukskriven en längre period till hösten då jag ska göra en operation.. kommer då få sjukpenning från försäkringskassan , ska jag ringa till kronofogden å säga att dom ska dra från dom eller hur funkar det?
Hade jag med gjort utan tvekanEller vänta tills de frågar när de inte får in några pengar.

JaHar jag nu förstått rätt att jag alltid får behålla minst förbehållsbeloppet, KFM får sitt fasta belopp så länge lönen räcker till detta annars får de mindre, samt att jag får behålla eventuell extra lön som överstiger totalen av KFM belopp+ mitt förbehåll?
Men hur vet jag hur mycket jag ska anmäla i jämkning? Jag har total skuld på 1,6 milj, till typ 30 olika.Helt rätt ! Första månaden tjänade jag 1000 kr mindre , då fick kronofogden 1000 kr mindre istället , kan rekommendera att börja jämka med så får du ut rejält med om du har mycket räntor