Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur menar du nu? Det har ingen betydelse om jag vill "medverka till beräkningar" ifråga om löneutmätning heller men det görs ändå.

Samma om de ska komma hem till mig och plocka saker. Min medverkar har ingen betydelse. Saker o ting kartläggs och beslagtas.

På samma sätt ska min medverkan inte spela nån roll när de tar pengarna på mitt konto, däremot spelar en KARTLÄGGNING av mitt konto och privata ekonomi roll då de inte bara kan rensa mitt konto utan att först se till att jag har pengar för mina livsnödvändigheter. De måste ju ha koll på mina månadsutgifter innan de bara tar pengarna.

Nu sa ju personen att många sätter sig på tvären och vägrar/förhalar att lämna sina inkomst- och utgiftsuppgifter. Då kör KFM på slentrianbelopp i stället. Det går utmärkt att lämna in sina uppgifter senare och då få tillbaka pengar om för mycket skulle ha tagits.

Hur menar du nu? Det har ingen betydelse om jag vill "medverka till beräkningar" ifråga om löneutmätning heller men det görs ändå.

Samma om de ska komma hem till mig och plocka saker. Min medverkar har ingen betydelse. Saker o ting kartläggs och beslagtas.

På samma sätt ska min medverkan inte spela nån roll när de tar pengarna på mitt konto, däremot spelar en KARTLÄGGNING av mitt konto och privata ekonomi roll då de inte bara kan rensa mitt konto utan att först se till att jag har pengar för mina livsnödvändigheter. De måste ju ha koll på mina månadsutgifter innan de bara tar pengarna.

Jag vet inte vad du tror, men verkligheten är den att Kronofogden inte kan kartlägga dina omkostnader utan din medverkan. Det finns ingenstans de kan ringa och få reda på vad du har i boendekostnad, eller om du lägger pengar på mediciner, eller om du har barn på dagis och vad du i så fall betalar för det, etc. Nog för att vi lever i ett storebrorssamhälle, men inte riktigt fullt ut.

Och det är ju inte så att de tar rubb å stubb så du har 0kr kvar den 18 i månaden...

nu vet jag varför räntan gått upp så lite =) fryst ränta hos två av mina mål hos lowell ! komplett och entercard ! spara 1000 kr i mån ränta ! tackar !!! =)

Jag vet inte vad du tror, men verkligheten är den att Kronofogden inte kan kartlägga dina omkostnader utan din medverkan. Det finns ingenstans de kan ringa och få reda på vad du har i boendekostnad, eller om du lägger pengar på mediciner, eller om du har barn på dagis och vad du i så fall betalar för det, etc. Nog för att vi lever i ett storebrorssamhälle, men inte riktigt fullt ut.
Jo men de får väl för fan ge en chansen att medverka om man nu anser sig själv ha behov av sina mediciner, pendlarkort, mat, precis som de gör vid utmätningar. Det är väl inte bara att rensa kontot!

jo men räntan bli ju samma , eftersom dom flesta skulderna är faktiskt lika stora... inte en som är på 65 000 kr och en på 2500 kr .... räntan är ju på varje mål och borde ju räknas ut per dag och varje skuld
Räntan räknas utifrån det avtalet du hade på varje enskilt lån. Du kan ju inte haft samma räntesats på alla dina lån.

Jo men de får väl för fan ge en chansen att medverka om man nu anser sig själv ha behov av sina mediciner, pendlarkort, mat, precis som de gör vid utmätningar. Det är väl inte bara att rensa kontot!
Fast det är även ditt eget ansvar att se till att du tryggar upp de sakerna när lönen kommer. Dvs köper ditt pendlarkort och ser till att du har mat och läkemedel hemma.
Kfm tömmer inte konton när lönen precis kommit utan att se till att förbehållsbellopet finns kvar.

Räntan räknas utifrån det avtalet du hade på varje enskilt lån. Du kan ju inte haft samma räntesats på alla dina lån.
alla har inte samma , men väldigt många ligger på 24 % dröjsmålsränta faktiskt... säkert 7 av 10....

klarna , everydayplus , qliro , entercard hade 24 % nu fryst ränta , komplett ! många fler som har 24 med faktiskt....men ska försöka få fryst ränta på några till =)

Jo men de får väl för fan ge en chansen att medverka om man nu anser sig själv ha behov av sina mediciner, pendlarkort, mat, precis som de gör vid utmätningar. Det är väl inte bara att rensa kontot utan att säga ett ord
Fast det är även ditt eget ansvar att se till att du tryggar upp de sakerna när lönen kommer. Dvs köper ditt pendlarkort och ser till att du har mat och läkemedel hemma.
Kfm tömmer inte konton när lönen precis kommit utan att se till att förbehållsbellopet finns kvar.
Om mitt pendlarkort går ut den 15 varje månad så köper jag ju nytt samma dag. Jag tar mitt ansvar genom att se till så jag har pengar på mitt konto när det ska köpas - det ansvaret är skit värt om myndigheter bara kan gå in och ta pengarna utan att göra en utvärdering av min ekonomi och utgifter innan de drar nåt. DET är deras ansvar kan jag tycka...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp