Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
men förbehållet är man garanterad då !

Ja, men varierar lite över månaden. Från 1a till om det är 15e eller 16 anses hyra vara betald så då får man inte behålla för bostadskostnad

Ja, men varierar lite över månaden. Från 1a till om det är 15e eller 16 anses hyra vara betald så då får man inte behålla för bostadskostnad
jo men absolut...här kommer jag köra kontanter !

jo men absolut...här kommer jag köra kontanter !
Absolut! Ut med pengar direkt om de kommer in, alternativt för över till partner eller annan närstående som man litar på.

Min make började nyligen jobba och fick inkomstpappret typ 2 veckor senare innan han ens hade fått första lönen utbetald. Han ringde och pratade med sin handläggare och frågade bla om hur mycket pengar han kunde ha på sitt konto utan att de skulle utmätas och fick svaret ca 7000kr. Och detta var innan han hade skickat in någon info om hyra, barn och resekostnader. När beslutet sedan kom blev hans förbehåll ca 7500.

Absolut! Ut med pengar direkt om de kommer in, alternativt för över till partner eller annan närstående som man litar på.

Min make började nyligen jobba och fick inkomstpappret typ 2 veckor senare innan han ens hade fått första lönen utbetald. Han ringde och pratade med sin handläggare och frågade bla om hur mycket pengar han kunde ha på sitt konto utan att de skulle utmätas och fick svaret ca 7000kr. Och detta var innan han hade skickat in någon info om hyra, barn och resekostnader. När beslutet sedan kom blev hans förbehåll ca 7500.
ja likabra med kontanter, dessutom tycker jag man får ytterligare kontroll med kontanter faktiskt!

De utmäter väl inte från ens konto i blindo utan att säga till eller vara insatta i ens ekonomiska situation för just den månaden? Det är ju mycket som ska beräknas så man får behålla rätt summa..

Det är nog ganska vanligt att folk inte vill medverka till sådana beräkningar, så då skulle det bli svårt för dem att arbeta...

Jag har fått utmätning från konton några gånger, och det är inget som har meddelats innan, men man bör ju ha koll på att man är skyldig pengar... De flesta har säkert fått rätt många brev som upplyser om detta innan det blir aktuellt att mäta ut något.

Det är nog ganska vanligt att folk inte vill medverka till sådana beräkningar, så då skulle det bli svårt för dem att arbeta...

Jag har fått utmätning från konton några gånger, och det är inget som har meddelats innan, men man bör ju ha koll på att man är skyldig pengar... De flesta har säkert fått rätt många brev som upplyser om detta innan det blir aktuellt att mäta ut något.
därför får det bli kontanter eller in på sambons konto =)

har suttit och kollat lite på mitt skuldsaldo nu sedan förra veckan nu när allt ligger inne där, 400k totalt ! det ökar med 200 kr om dagen ...så blir ju räntan ca 6000 kr mån ! men jag har räknat fram en snitt ränta på ca 24 % ...men det blir ju inte 24 % när det ökar med 200 kr om dagen ju...blir ju mycket mindre...varför stämmer det inte ?

Det går väl inte räkna så när pengarna fördelas procentuellt?

Det går väl inte räkna så när pengarna fördelas procentuellt?
jo men räntan bli ju samma , eftersom dom flesta skulderna är faktiskt lika stora... inte en som är på 65 000 kr och en på 2500 kr .... räntan är ju på varje mål och borde ju räknas ut per dag och varje skuld

Hur menar du nu? Det har ingen betydelse om jag vill "medverka till beräkningar" ifråga om löneutmätning heller men det görs ändå.

Samma om de ska komma hem till mig och plocka saker. Min medverkar har ingen betydelse. Saker o ting kartläggs och beslagtas.

På samma sätt ska min medverkan inte spela nån roll när de tar pengarna på mitt konto, däremot spelar en KARTLÄGGNING av mitt konto och privata ekonomi roll då de inte bara kan rensa mitt konto utan att först se till att jag har pengar för mina livsnödvändigheter. De måste ju ha koll på mina månadsutgifter innan de bara tar pengarna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp