Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bara för att försäkra mig här, om de ska utmäta min lön så måste de först skicka papper till min arbetsplats som ska fyllas i innan en utmätning kan äga rum?
Ja, de skickar till din arbetsgivare men de kan utmäta konto osv innan den processen är klar.

Bara för att försäkra mig här, om de ska utmäta min lön så måste de först skicka papper till min arbetsplats som ska fyllas i innan en utmätning kan äga rum?
jag fick mina papper igår , min arbetsplats har också fått pappret nu ! så kommer skicka in det i morgon ! så vet man hyfsat tidigt vad man får behålla , även om jag vet på ett ungefär...för räknat på deras sida =)

för att din inkomst saknae betydelse när man ska räkna ut förbehållet vid utmätning
Nu kanske jag är trög men i detta skede ni pratar om nu, har KF info om hur många man är i hushållet då? Det ändrar ju summan ganska mycket beroende på hur många barn (och bonus barn) man har väl?

Nu kanske jag är trög men i detta skede ni pratar om nu, har KF info om hur många man är i hushållet då? Det ändrar ju summan ganska mycket beroende på hur många barn (och bonus barn) man har väl?
Därför är det viktigt att man lämnar in uppgifter annars kan du få behålla för lite än vad du har rätt till.
Då går dom efter nått basbelopp men sen kollar dom lönen med arbetsgivaren.
Viktig att du lämnar in hyra ev läkemedel mm

för att din inkomst saknae betydelse när man ska räkna ut förbehållet vid utmätning
Ok, äntligen kopplat ihop hur det hänger ihop

Får kontoret veta hur mkt jag har i skulder eller fyller de bara i min månadslön och betalar in avtalad summa?

Ok, äntligen kopplat ihop hur det hänger ihop

Får kontoret veta hur mkt jag har i skulder eller fyller de bara i min månadslön och betalar in avtalad summa?
Dom får inte veta hur stora dina skulder är utan bara beloppet dom ska dra från din lön och betala till KFM

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp