Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Okej låt säga att de inte hinner dra dem här pengarna kommer de skicka arga brev och begära pengar av mig när de ser att de här pengarna går till något annat än att betala av skulder? Körkort och ett jobb relaterat till min utbildning kommer innebära en löneökning på 6-8k innan skatt bara det skulle hjälpa mig oerhört med att betala av mina skulder. Tråkigt om det skulle få konsekvenser om det kommer förändra mitt liv så mycket.
KFM övervakar inte ditt bankkonto och får inga kontoutdrag löpande. Jag har haft alldeles för mycket pengar på mitt konto, flertalet gånger under min löneutmätning, väl medveten om att de kunde utmätas. För min del så brukade KFM göra ett försök vartannat år vid ungefär samma tidpunkt. Jag håller dock med om att det vore bättre om dina föräldrar betalade ditt körkort direkt till körskolan för säkerhets skull.

Har läst fram och tillbaka gällande utmätning i hemmet och djur, och får inte ihop den röda tråden alls.

Om en person får löneutmätning och har en mindre uppfödning av katt/hund i hemmet, syns det i något register som kan föranleda hembesök för utmätning?

Vad sker med dessa, säg fem avelsdjur, om det följaktligen blir besök i hemmet?

Är det inte lite att skjuta sig själv i foten av KFM att utmäta dessa djur eftersom de är en del i inkomsterna för hushållet och kanske till och med en förutsättning för att bli skuldfri snabbare?

säg att det utan aveln rör sig om 10 år som skuldsatt, men 5 år om aveln får fortgå. Hur kan man då utmäta djuren?
Med det resonemanget så skulle man få behålla smycken, aktier, bostäder i attraktiva områden e t c och så funkar det ju inte. Kan något realiseras i pengar här och nu när skulden är aktuell hos KFM, så blir det så. Sedan är det en annan sak att KFM förmodligen inte har koll på ett fåtal djur som ses som sällskapsdjur.

Ja det stämmer det var tanken. Okej sätter det käppar i hjulet för eventuell skuldsanering eller gör så att skuldsaneringen avbryts är det inte aktuellt.
Din släkting kan skriva i ett testamente att ditt arv ska vara enskild egendom som ej kan utmätas. Men vet inte om det också är oförenligt med skuldsanering. Eller så kan hem begränsa din del till laglotten.

KFM övervakar inte ditt bankkonto och får inga kontoutdrag löpande. Jag har haft alldeles för mycket pengar på mitt konto, flertalet gånger under min löneutmätning, väl medveten om att de kunde utmätas. För min del så brukade KFM göra ett försök vartannat år vid ungefär samma tidpunkt. Jag håller dock med om att det vore bättre om dina föräldrar betalade ditt körkort direkt till körskolan för säkerhets skull.

Okej tack för svar det var mest angående om de såg kontoutdragen som jag hade funderingar. Mina föräldrar vet inte att jag har skulder till KF bara dålig ekonomi och vill att det ska förbli så tills dess att jag känner mig redo att be om hjälp. Det är inte mina föräldrar som ska betala körkortet utan mor och farföräldrar men kan be dem överföra till mina föräldrar så skickar dem mig pengarna när det är dags att pröjsa helt enkelt.

Kan ta in kontoutdrag om det behövs

Känner lite att jag vill komma igång med löneutmätning och ta dom 12 tuffa månaderna faktiskt , jag väntar fortfarande på utslag faktiskt . Bara fått ett utslag från sergel på en skuld på 4600 kr . Men alla dom andra väntar på utslag . Hjälper det att ringa inkasso företagen och be dom verkställa ? För hade varit skönt att kört igång faktiskt

Känner lite att jag vill komma igång med löneutmätning och ta dom 12 tuffa månaderna faktiskt , jag väntar fortfarande på utslag faktiskt . Bara fått ett utslag från sergel på en skuld på 4600 kr . Men alla dom andra väntar på utslag . Hjälper det att ringa inkasso företagen och be dom verkställa ? För hade varit skönt att kört igång faktiskt
Du har ju tidigare skrivit om att du vill vänta så länge som möjligt. Kände dock som du nu skriver att det hade varit skönt att komma igång. Försökte få igång en löneutmätning med att lämna in inkomstuppgifter utan att de begärt det, ringde x flera utan gehör. Det tog 7 månader från första skuld att betala tills jag fick brev om utmätning med start månaden efter. Då var min sanering redan igång och detta hade de missat.

Du har ju tidigare skrivit om att du vill vänta så länge som möjligt. Kände dock som du nu skriver att det hade varit skönt att komma igång. Försökte få igång en löneutmätning med att lämna in inkomstuppgifter utan att de begärt det, ringde x flera utan gehör. Det tog 7 månader från första skuld att betala tills jag fick brev om utmätning med start månaden efter. Då var min sanering redan igång och detta hade de missat.
oj så länge efter skuld att betala ? Skulle det hända mig så är det ju typ hela året ut nästan , visst jag kan beta av en skuld hela tiden nu så det är positivt ! Samtidigt så vet jag att efter 12 mån med löneutmätning så har MYCKET försvunnit ! Skulle jag inte få utmätning innan juni tex så hinner jag betala av säkert 70 000 kr skulle jag tro ! Det får bli när det bli då , dock lite chockad nästan när du skriver 7 mån från skuld att betala till utmätning :)

Måste fråga en sak , hade du många skuld att betala ? Tänkte att det tog 7 mån :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp