Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
oj så länge efter skuld att betala ? Skulle det hända mig så är det ju typ hela året ut nästan , visst jag kan beta av en skuld hela tiden nu så det är positivt ! Samtidigt så vet jag att efter 12 mån med löneutmätning så har MYCKET försvunnit ! Skulle jag inte få utmätning innan juni tex så hinner jag betala av säkert 70 000 kr skulle jag tro ! Det får bli när det bli då , dock lite chockad nästan när du skriver 7 mån från skuld att betala till utmätning :)
Förstår fortfarande inte varför skulderna skulle minska mer med utmätning än om du betalar av dem självmant!

Förstår fortfarande inte varför skulderna skulle minska mer med utmätning än om du betalar av dem självmant!
För du kan inte betala all amortering som alla bolag kräver .. nu blir det räntor och mindre amortering :)

Jag har precis gett upp mina försök att komma ifatt. En lång tid har jag inför varje månadsskifte löst utgifterna med nya lån...
Slutade med inlåsning på psyk efter ett suecidförsök där jag (tyvärr...) blev upptäckt, hindrad.
Har börjat få påminnelser men inger har gått till inkasso än.
Men hur ska jag förhala tiden tills att skulderna, och de är många, går till KF?
Göra upp avbetalningsplaner med inkassobolagen? Undvika svara på brev? Undvika delgivningar (hur i så fall?).
Tacksam för alla tips.
Och hur länge kan det ta innan det hamnar hos KF?
Och hur länge innan det blir löneutmätning?
I vilket steg gör de hembesök för att se om jag äger något? Vilket jag INTE gör.....
Många frågor men hoppas på några svar i alla fall...
Hoppas att alla här inne mår hyfsat bra i alla fall. Det tar på psyket med skulder ...

Det tar på psyket med skulder men va jag har förstått så e det flera med mig som mår bättre när man har bestämt sig för att släppa allt..

är inte så insatt i detta än då jag nyligen släppt själv till kmf men efter påminnelser skickas det till inkasso å betalar du inte för skickar dom till kmf ..
Så det tar ett litet tag..

För räntan på alla lånen kommer hamna på 8000 kr mån ungefär , beroende på hur mycket jag betalat av nu innan .. skulle gissa på 6-7k sen .. så ca 10k kommer den totala skulden minska varje månad sen .. idag betalar jag in 10-15k varje månad själv på en skuld i taget ! Och visst hade jag nog gjort det själv helst hela tiden , men det kommer dom aldrig acceptera tror jag ! Lyckas jag hålla undan utmätningen till juli månad .. då kommer jag kunna betala av 90k faktiskt räknade jag ut idag !

Det tar på psyket med skulder men va jag har förstått så e det flera med mig som mår bättre när man har bestämt sig för att släppa allt..

är inte så insatt i detta än då jag nyligen släppt själv till kmf men efter påminnelser skickas det till inkasso å betalar du inte för skickar dom till kmf ..
Så det tar ett litet tag..
Skulle säga det tar väldigt lång tid allting faktiskt , jag fick mitt första föreläggande i september månad i slutet , har skrivit på föreläggande, men ännu inget utslag på faktiskt ! Har fått ett utslag för en liten skuld bara . Allting tar tid som du säger , sen när man får skuld att betala så är det 14 dagar på den och sen 14 dagar att fylla i inkomst o redogörelse . Sen kan det nog ta ett par veckor mellan dom med :)

Kan kfm utmäta skattepengar direkt, eller måste dom vänta tills man har deklarerat?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp