- Meddelanden
- 31 502
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Det har inte glömts bort, det var heller inget direkt svar på frågan.
Ok, du får fortsätta gräva ner dig i frågan då.. lycka till

Det har inte glömts bort, det var heller inget direkt svar på frågan.

Vi har haft upp till 14 hundar hemma och registrerat kennelnamn men det har kf aldrig varit intresserad av.Det har inte glömts bort, det var heller inget direkt svar på frågan.
Har ni då haft hembesök för utmätning?Vi har haft upp till 14 hundar hemma och registrerat kennelnamn men det har kf aldrig varit intresserad av.
Har en fundering! Jag kommer få som present av en släkting att få hjälp med körkortet och uppkörning osv. därav kommer jag få en större summa pengar insatt på kontot någon gång under året. Är det något som KF kommer bli misstänksamma över? Körkort för mig innebär att jag mycket enklare kommer att hitta ett jobb framförallt relaterat till min utbildning där det mer eller mindre är krav på körkort. Framförallt kommer ett jobb relaterat till min utbildning att leda till betydligt högre inkomst än vad jag har idag. Hur ser man på detta?
I vilket sammanhang?
Har man skulder för utmätning och en bankkoll görs och det finns pengar tillräckligt då kommer det utmätas
Nu kommer en hemsk fråga som jag inte haft en tanke på men en av mina föräldrar kom och tänka på. Jag har lån på över 500k privat till hen som även dom är anmälda till kronofogden bara för att personen ska få ta del av en del av löneutmätningen som är på mig just nu och förhoppningsvis skuldsanering i framtiden. Nu frågan.
Kan man på något sätt skriva ett skuldbrev eller något för att göra så att Kronofogden inte ska ta ett eventuellt arv om hen skulle gå bort medans jag fortfarande är skuldsatt. Hemskt tanke och kommer förhoppningsvis inte ske förrän om 20-30 är. Kan man skriva testamente så min del går till mina barn eller någon som har något tips?
För att betala för intensivkurs bland annat och direkta kostnader för körkortet. Pengarna kommer inte vara på mitt konto särskilt länge eftersom att det finns noll förtroende från mina föräldrars håll vad gäller mig och ekonomi och jag har en historik tidigare av att supa upp pengarna (var ca 10 år sedan jag slutade missbruka men ändå). Hur ofta görs en bankkoll då? Jag har ju inte särskilt stora skulder hos KF men min inkomst är så fruktansvärt låg att det inte går att utmäta särskilt mycket.