Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sedan blir det ju inte alltid i den ordningen det görs ändå, fonder har jag nog mätt ut utan att veta om löneutmätning kommer bli aktuellt, aktier också, bägge dom är nr 4.

Det kan också bli aktuellt att utmäta fastighet eller bostadsrätt (nr 5 och 6) utan att använda löneutmätning även om utrymme finns för det, under vissa förutsättningar, tex skuld 1 mille, löneutmätning går göra med 10000 i månaden. Obelånad fastighet värd 2 mille.
Löneutmätning kommer inte få ordning på skulderna inom rimliga ramar och fastigheten kommer ge fullbetalning, då finns det ingen anledning att lägga löneutmätning.
Samma kan bli med kontoutmätning, men då nog mest på mindre skulder. Säg skuld 3000, man kan se (eller vet att det tidigare gått bra) att det går att lägga löneutmätning på 10000 i månaden. På bankkonto finns ungefär 1000 kr som kan utmätas, då skulle man kunna låta bli kontot och låta det gå på löneutmätning i stället, då det ändå kommer bli gjort på 1 månad.
Jag är sjukt nyfiken på om dom kommer kunna utmäta mitt privat pensionssparande som jag hade för länge sedan och sedan vuxit rejält .. betalat in 10k .. värt 31k idag ! Den får dom gärna ta :)

Jag är sjukt nyfiken på om dom kommer kunna utmäta mitt privat pensionssparande som jag hade för länge sedan och sedan vuxit rejält .. betalat in 10k .. värt 31k idag ! Den får dom gärna ta :)
ips är del av nr 4
är det ett ips och det är under ett basbelopp, 46000 eller något i år kan du själv ringa banken och avsluta det bara.
Om det går att utmäta har med hur insättningarna gjorts att göra. Har du satt in ungefär lika mycket hela tiden går det inte att utmäta, har man väldigt varierande insättningar kan man utmäta

ips är del av nr 4
är det ett ips och det är under ett basbelopp, 46000 eller något i år kan du själv ringa banken och avsluta det bara.
Om det går att utmäta har med hur insättningarna gjorts att göra. Har du satt in ungefär lika mycket hela tiden går det inte att utmäta, har man väldigt varierande insättningar kan man utmäta
Det är inte ips , insättningarna gjorde säkert för 15 år sedan och har sen ökat själv .. betalt in 8000 kr totalt och värt 31 000 nu .. dom kan ta det även om det inte är ips då ?

Det är inte ips , insättningarna gjorde säkert för 15 år sedan och har sen ökat själv .. betalt in 8000 kr totalt och värt 31 000 nu .. dom kan ta det även om det inte är ips då ?

Vad värdet är spelar ingen roll..

Om det inte är en ips, vad är det då?

Vad värdet är spelar ingen roll..

Om det inte är en ips, vad är det då?
Jag har också ett, heter Privat pensionsförsäkring hos AMF. Har betalat in typ 17000 och är värt 41000. Går ett sånt att begära ut?

Jag har också ett, heter Privat pensionsförsäkring hos AMF. Har betalat in typ 17000 och är värt 41000. Går ett sånt att begära ut?

Om AMF medger det så ska det inte vara något problem vad jag förstått.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp