Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jobbar du 100% är de; lön x 87tim.
Om du har lön 14 resp siste

Det beror väl på vad man har för årsarbetstid, och den varierar förstås beroende på hur ens avtal ser ut. Jag jobbar heltid och gör verkligen inga 87 timmar på en halv månad. Det har heller ingen som helst betydelse för hur mycket han får behålla. Han kan låta bli att berätta hur mycket han tjänar, eller skriva att han tjänar en miljard i timmen. Det blir samma summa att behålla i båda fallen.

Det viktiga är att han berättar hur mycket han vill behålla för sitt boende. Vad han tjänar kan han låta bli att redovisa alls, det är enklast.

Då betalade man av ytterligare 10 000 kr på en av krediterna , denna månaden blev den sanstander kort 10 000 kr av 22 000 :) ångrar absolut inte att jag släppte mina skulder till inkasso och kronofogden, 4 månaden nu som jag gör större inbetalningar på en betalning istället :) bara 29 inbetalningar kvar sen är mardrömmen över :)

Då betalade man av ytterligare 10 000 kr på en av krediterna , denna månaden blev den sanstander kort 10 000 kr av 22 000 :) ångrar absolut inte att jag släppte mina skulder till inkasso och kronofogden, 4 månaden nu som jag gör större inbetalningar på en betalning istället :) bara 29 inbetalningar kvar sen är mardrömmen över :)
Heja dig Johan :):p

Hej alla!

Har en liten fråga ang. löneutmätning. I vilken ordning sker själva tillgångsundersökning, utmätning på lön, lös egendom, fastighet tex, görs allt det samtidigt?

Kommer trilla in saker månad för månad nu tror jag, kommer inte kunna betalas på ett år tyvärr, hur bedöms det om huset skulle vara intressant? Någon som varit med det?

MVH

Hej alla!

Har en liten fråga ang. löneutmätning. I vilken ordning sker själva tillgångsundersökning, utmätning på lön, lös egendom, fastighet tex, görs allt det samtidigt?

Kommer trilla in saker månad för månad nu tror jag, kommer inte kunna betalas på ett år tyvärr, hur bedöms det om huset skulle vara intressant? Någon som varit med det?

MVH
Läs igenom denna tråd så hittar du svar på allt du behöver och ser hur det funkar för andra=)

Hej alla!

MVH

Man påbörjar som regel allt på en gång, sedan finns det en utmätningsordnong i steg man bör följa. Lön är nr 3. Fastighet nr 6.

Sedan blir det ju inte alltid i den ordningen det görs ändå, fonder har jag nog mätt ut utan att veta om löneutmätning kommer bli aktuellt, aktier också, bägge dom är nr 4.

Det kan också bli aktuellt att utmäta fastighet eller bostadsrätt (nr 5 och 6) utan att använda löneutmätning även om utrymme finns för det, under vissa förutsättningar, tex skuld 1 mille, löneutmätning går göra med 10000 i månaden. Obelånad fastighet värd 2 mille.
Löneutmätning kommer inte få ordning på skulderna inom rimliga ramar och fastigheten kommer ge fullbetalning, då finns det ingen anledning att lägga löneutmätning.
Samma kan bli med kontoutmätning, men då nog mest på mindre skulder. Säg skuld 3000, man kan se (eller vet att det tidigare gått bra) att det går att lägga löneutmätning på 10000 i månaden. På bankkonto finns ungefär 1000 kr som kan utmätas, då skulle man kunna låta bli kontot och låta det gå på löneutmätning i stället, då det ändå kommer bli gjort på 1 månad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp