Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja prec
ja precis och det är ju det som är kanon för då minskas skulden hos kronofogden ganska så rejält när en sån kommer in på 50k :) kommer absolut inte söka jämkning för 2020 nästa år ! Bättre det kommer 2021 faktiskt
Du får inte tillbaka 30% av räntan utan din beskattningsbara inkomst minskas med 30% av dina betalda räntor, och så justeras då skatten följaktligen.

Du får inte tillbaka 30% av räntan utan din beskattningsbara inkomst minskas med 30% av dina betalda räntor, och så justeras då skatten följaktligen.
Fast om jag betalat full skatt på lönen som jag ska , så får jag inte dra av 30% upp till 100k och resten 20% på ? Får tyckte det stod det på Skatteverket

För 2018 hade jag 209 000 i räntor och fick tillbaka 52 000 kr .. då hade jag betalat full skatt på jobbet

Ränteutgifter drar du av i deklaration och får tillbaka en del av.

Man får inte tillbaka dem, utan de kvittas mot den skatt man betalat. Du måste ha betalat minst motsvarande belopp i skatt för att ränteutgifterna ska kunna kvittas mot det.

Man får inte tillbaka dem, utan de kvittas mot den skatt man betalat. Du måste ha betalat minst motsvarande belopp i skatt för att ränteutgifterna ska kunna kvittas mot det.
Ja precis , men då blir ju att du får tillbaka/kvitta om du har betalt full skatt från början som jag kommer göra 2020 ! Och då är det ju 30% avdrag på upp till första 100k och sen 21 % på resten :) därför jag kommer inte jämka 2020 för då kommer skulden minskas hos kronofogden med 50 000 kr direkt sen istället våren 2021 :)

Ja precis , men då blir ju att du får tillbaka/kvitta om du har betalt full skatt från början som jag kommer göra 2020 ! Och då är det ju 30% avdrag på upp till första 100k och sen 21 % på resten :) därför jag kommer inte jämka 2020 för då kommer skulden minskas hos kronofogden med 50 000 kr direkt sen istället våren 2021 :)
Så menade jag också att har man ränte utgifter o inte har skattejämkning att du betalar mindre skatt för du tillbaka överskottet

För 2018 hade jag 209 000 i räntor och fick tillbaka 52 000 kr .. då hade jag betalat full skatt på jobbet
Så är det ju som du skriver. Och är man hos KFM går skatteåterbäring till dom som man annars skulle fått på kontot.

Ja självklart den överskjutande skatten och sen kan du dra av resor så har det alltid varit. Du får väl fortfarande dra av räntor eller har jag missat nått.
Räntekostnader dras av i deklaration automatiskt sen hur mycket beror ju på hur mycket skatt du betalat
Har du mycket lån o ränteutgifter brukar det bli en hacka tillbaka på skatten inget konstigt med det.

Så är det ju som du skriver. Och är man hos KFM går skatteåterbäring till dom som man annars skulle fått på kontot.
Precis :) tänker inte jämka nästa år faktiskt .. tänker vänta på godiset som kommer i april 2021 och se skulden minska rejält :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp