Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Släppte i Mars, fick inledande i November utan att löneutmätning kommit igång, fick besked i januari om att löneutmätning skulle påbörjas i februari. De hade missat min inledande skuldsanering.

Så det har tagit 5 mån innan utmätnlng startar nu i september för dig?
Ja ungefär med lite olika tid.
Betalat av lite mindre lån och löst det jag kan.
Men släppt dom stora lånen och en del sms lån med höga räntor och stor månadskostnad mäktade inte med längre orkade inte pussla.
Vi kunde ha räkningar för 70-80000kr i månaden det funkar inte även med hyfsad lön:(
Mår väl inge bättre nu direkt:(
Oroar mig forfarande för utgifter och hur vi ska fixa leasing 4000kr i månaden och mitt CSN :(

Lite Lika här. Dragit ner min man i skiten:(
Han har vetat om lånen hela tiden men inte hur mycket jag spelat. Men nu vet han:( och vi ska kämpa tillsammans.
Började ligga risigt till innan spel på grund av överkonsumtion bla.
Vann som dom flesta i början o sen var man fast :(

Tack för att du skriver, hur mycket har du i skulder sammanlagt?

Men släppt dom stora lånen och en del sms lån med höga räntor och stor månadskostnad mäktade inte med längre orkade inte pussla.
Vi kunde ha räkningar för 70-80000kr i månaden det funkar inte även med hyfsad lön:(
Oroar mig forfarande för utgifter och hur vi ska fixa leasing 4000kr i månaden och mitt CSN :(
Förstår verkligen dig! Skulle det hända mig kommer jag ta dem 15 000 och spara dom varje månad tills det börjar faktiskt

Fast är det inte ovanligt att det tar sån tid för utmätning att börja?

Fast är det inte ovanligt att det tar sån tid för utmätning att börja?
Det går ju oftast två tre månader innan långivare säger upp lånet efter påminelser och sen blir det inkasso oftast. Sen skickas ju delgivningskvitto skuld att betala o utslag så det tar sin tid.
Sen är det olika för olika långivare än del är snabbare. Har fortfarande lån som inte gått till KFM och då har jag inte betalat på många månader så det är en del kvar innan det är över:(

Det går ju oftast två tre månader innan långivare säger upp lånet efter påminelser och sen blir det inkasso oftast. Sen skickas ju delgivningskvitto skuld att betala o utslag så det tar sin tid.
Sen är det olika för olika långivare än del är snabbare. Har fortfarande lån som inte gått till KFM och då har jag inte betalat på många månader så det är en del kvar innan det är över:(
Jo men jag menar när det väl kommit till kronofogden, då går det väl oftast bara 2 mån innan utmätning startar väl?

Jo men jag menar när det väl kommit till kronofogden, då går det väl oftast bara 2 mån innan utmätning startar väl?
Ja efter utslag/anmärkning kan det gå fort nån månad eller kortare.
Beror ju på hur mycket KFM har också. Det ska ju skickas papper hem om inkomst lön mm och innan detta har dom kollat tillgångar o konton.

Ja efter utslag/anmärkning kan det gå fort nån månad eller kortare.
Beror ju på hur mycket KFM har också. Det ska ju skickas papper hem om inkomst lön mm och innan detta har dom kollat tillgångar o konton.
Fast enligt trådskaparen har det gått 5 hos fogden och ännu ingen utmätning :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp