Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Okej, då förstår jag

Nu har jag fått mina papper för redovisning av inkomst. Tog nästan exakt 2 månader efter att första brevet med skuld att betala hade passerat.

Nu har jag dock ett par, kanske något korkade, frågor:
Ska jag ange min HR-avdelnings adress eller är det företagets adress?

Hyran- ska jag ange exakt eller kan man avrunda? Är detta något som kontrolleras mot hyresvärden?
Oj två månader ...då tar det typ 3 mån från första brevet nästan ... Det gillar jag :) du jag har ingen aning för aldrig fått brev från fogden tyvärr... Men @Syrran kanske vet?

Okej, då förstår jag

Nu har jag fått mina papper för redovisning av inkomst. Tog nästan exakt 2 månader efter att första brevet med skuld att betala hade passerat.

Hyran- ska jag ange exakt eller kan man avrunda? Är detta något som kontrolleras mot hyresvärden?
Hur lång tid tog det för dig att tex ett lån gick ut alltså sista dagen.. Och Hur fort fick du första brevet från fogden ?

Hur lång tid tog det för dig att tex ett lån gick ut alltså sista dagen.. Och Hur fort fick du första brevet från fogden ?

Alla mina skulder har legat hos inkasso med avbetalningsplaner. Vissa är väldigt snabba och andra inte.Intrum skickade till kfm dagen efter förfallodatum och det registrerades hos kfm 26/6. Sedan fick jag skuld att betala i början av juli och förfallodatumet var 17/7. Och i torsdags förra veckan fick jag redovisning av inkomst som ska vara inne senast 23/9.

Men har du inget hos inkasso än kan du nog räkna med en eller två månader till. Först får du påminnelser, sen inkasso och därefter kfm.

Alla mina skulder har legat hos inkasso med avbetalningsplaner. Vissa är väldigt snabba och andra inte.Intrum skickade till kfm dagen efter förfallodatum och det registrerades hos kfm 26/6. Sedan fick jag skuld att betala i början av juli och förfallodatumet var 17/7. Och i torsdags förra veckan fick jag redovisning av inkomst som ska vara inne senast 23/9.

Men har du inget hos inkasso än kan du nog räkna med en eller två månader till. Först får du påminnelser, sen inkasso och därefter kfm.
Har hos inkasso nu... Men dom ska betalas den 28 ...men får man brevet från fogden säg 13 oktober så ska du skicka in på 14 dagar och sen efter ett har du 10 dagar att betala väl? Bara där är 24 dagar ..då är vi inne en bra bit i november, sen ska dom skicka inkomst och utgifter ...var det där de tog 2 mån för dig att få dom pappren? Efter Sista betal datumet? För sen har du ytterligare 14 dagar att skicka in inkomst o utgifter... Borde nästan klara mig året ut!

Gick din intrum skuld ut i slutet på maj då?

Har hos inkasso nu... Men dom ska betalas den 28 ...men får man brevet från fogden säg 13 oktober så ska du skicka in på 14 dagar och sen efter ett har du 10 dagar att betala väl? Bara där är 24 dagar ..då är vi inne en bra bit i november, sen ska dom skicka inkomst och utgifter ...var det där de tog 2 mån för dig att få dom pappren? Efter Sista betal datumet? För sen har du ytterligare 14 dagar att skicka in inkomst o utgifter... Borde nästan klara mig året ut!
Ja det borde du göra

F
Oj två månader ...då tar det typ 3 mån från första brevet nästan ... Det gillar jag :) du jag har ingen aning för aldrig fått brev från fogden tyvärr... Men @Syrran kanske vet?
Okej, då förstår jag

Ja jag har ju vanan nu med KFM ;)
Du skriver företagets adress det ska till löneavdelningen.
Jag skrev exakt på hyran tror inte dom kollade den alls.
Dom kanske bara gör det om hyran är orimlig

Gick din intrum skuld ut i slutet på maj då?
Ja precis. Fick anstånd och skulle betala dubbelt 25/6 men det kom in först 26/6 och då hade dom redan hunnit skicka det till kfm. Så du kanske klarar dig ytterligare en månad. Påminnelse från inkassobolagen brukar dimpa ner runt den 8-10 där man antingen får ett förfallodatum eller omgående betalning. Betalar man inte då är vissa snabba och andra inte.

Sen beror det också på om dom skickar betalningsföreläggande eller om dom vill driva in skulden direkt, dvs utslag om skuld att betala. Då har du 10 dagar på dig.

Intrum ville driva in skulden direkt så där fick jag direkt utslag om skuld att betala och sista dag att betala var 17/7. Men alektum har bara skickat betalningsföreläggande trots att jag inte betalat på 2 månader.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp