Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Pratade precis med kronofogden och dom sa att det är långtid just nu för nya ärenden som kommer in ca 80 dagar just nu... Om det stämmer så är det väldigt lång tid innan en utmätning kan starta?

Pratade precis med kronofogden och dom sa att det är långtid just nu för nya ärenden som kommer in ca 80 dagar just nu... Om det stämmer så är det väldigt lång tid innan en utmätning kan starta?

Hmm vi skickade in inkomstpapper runt 10 sep, då kanske man hinner få septemberlönen innan utmätning. Det bara dimper in vanliga räkningar på 1500kr per räkning osv för att man fick skippa räkningar förra månaden

Hmm vi skickade in inkomstpapper runt 10 sep, då kanske man hinner få septemberlönen innan utmätning. Det bara dimper in vanliga räkningar på 1500kr per räkning osv för att man fick skippa räkningar förra månaden
Så är det hos mig med, men jag har beslutat för att släppa allt... I oktober tidigast får jag mitt första papper från fogden.. Hoppas det hon sa till mig stämmer att man kommer på den avdelningen, för då börjar utnämningen kanske jan-feb nästa år... Spara ca 20 000 nu varje månad till utnämningen :) då blir utnämningen rätt mycket enklare

Vad menas med nya ärenden? Skuld att betala eller när dom har fått in redovisning av inkomst?

När fick du första betalningsförelägandet ?

Så är det hos mig med, men jag har beslutat för att släppa allt... I oktober tidigast får jag mitt första papper från fogden.. Hoppas det hon sa till mig stämmer att man kommer på den avdelningen, för då börjar utnämningen kanske jan-feb nästa år... Spara ca 20 000 nu varje månad till utnämningen :) då blir utnämningen rätt mycket enklare

...och vad i hela friden menar Du med "utnämningen"... ?! Jag tror jag vet vad Du menar och om så är fallet, så sicket kuligt namn :D:p:D

Jag uppfattar det som när ett företag kontakta dom att en skuld ska betalas
Okej, då förstår jag

Nu har jag fått mina papper för redovisning av inkomst. Tog nästan exakt 2 månader efter att första brevet med skuld att betala hade passerat.

Nu har jag dock ett par, kanske något korkade, frågor:
Ska jag ange min HR-avdelnings adress eller är det företagets adress?

Hyran- ska jag ange exakt eller kan man avrunda? Är detta något som kontrolleras mot hyresvärden?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp