- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Ja det är nog olika var man bor mmFast enligt trådskaparen har det gått 5 hos fogden och ännu ingen utmätning![]()
Ja det är nog olika var man bor mmFast enligt trådskaparen har det gått 5 hos fogden och ännu ingen utmätning![]()
Pratade precis med kronofogden och dom sa att det är långtid just nu för nya ärenden som kommer in ca 80 dagar just nu... Om det stämmer så är det väldigt lång tid innan en utmätning kan starta?
Så är det hos mig med, men jag har beslutat för att släppa allt... I oktober tidigast får jag mitt första papper från fogden.. Hoppas det hon sa till mig stämmer att man kommer på den avdelningen, för då börjar utnämningen kanske jan-feb nästa år... Spara ca 20 000 nu varje månad till utnämningenHmm vi skickade in inkomstpapper runt 10 sep, då kanske man hinner få septemberlönen innan utmätning. Det bara dimper in vanliga räkningar på 1500kr per räkning osv för att man fick skippa räkningar förra månaden
då blir utnämningen rätt mycket enklarePratade precis med kronofogden och dom sa att det är långtid just nu för nya ärenden som kommer in ca 80 dagar just nu... Om det stämmer så är det väldigt lång tid innan en utmätning kan starta?
När fick du första betalningsförelägandet ?Hmm vi skickade in inkomstpapper runt 10 sep, då kanske man hinner få septemberlönen innan utmätning. Det bara dimper in vanliga räkningar på 1500kr per räkning osv för att man fick skippa räkningar förra månaden
Jag uppfattar det som när ett företag kontakta dom att en skuld ska betalasVad menas med nya ärenden? Skuld att betala eller när dom har fått in redovisning av inkomst?
Så är det hos mig med, men jag har beslutat för att släppa allt... I oktober tidigast får jag mitt första papper från fogden.. Hoppas det hon sa till mig stämmer att man kommer på den avdelningen, för då börjar utnämningen kanske jan-feb nästa år... Spara ca 20 000 nu varje månad till utnämningendå blir utnämningen rätt mycket enklare

Sorry auto på mobilen...och vad i hela friden menar Du med "utnämningen"... ?! Jag tror jag vet vad Du menar och om så är fallet, så sicket kuligt namn![]()

Okej, då förstår jagJag uppfattar det som när ett företag kontakta dom att en skuld ska betalas