Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är sant att skulderna minskar och det är också en viktig aspekt.
För min del så har jag insett att hälsan är viktigare för om man rasar som jag gjorde 2018 så blir det mer katastrofalt för ekonomin.

Ah, de där är oftast en sanning med modifikation ! Har man dåliga skulder i miljonklassen som hamnar hos KF, så ska man ha en DUKTIGT hög lön för att skulderna ska kunna minska om så bara med ett par korvören...

Ah, de där är oftast en sanning med modifikation ! Har man dåliga skulder i miljonklassen som hamnar hos KF, så ska man ha en DUKTIGT hög lön för att skulderna ska kunna minska om så bara med ett par korvören...
Så är det absolut .. för mina räntor på ca 270-300k hamnar på runt 7000 kr i mån .. så har man miljon klassen så är man nästan rökt ! Och mina ligger inte så fruktansvärt högt och bara 8 st typ !

Fast man har väl alltid minimum förbehållsbellopet alltså tex dom 11 200 som det blev för mig , men om jag får mer lön så går mer till fogden ?
Om du får ut 9000 en månad så ger inte Kfm dig de 2200 som "saknas", däremot blir det inte något till Kfm den månaden.

Ja det blir ju så:(
Ikväll ska jag ut med kollegor o dricka lite vin;) får glömma skiten för ett tag;)
Trevlig helg Kimsan och ni andra med❤️

Och konstigt nog blir folk skuldfria ändå med löneutmätning;)

Och konstigt nog blir folk skuldfria ändå med löneutmätning;)

Diskuterar vi då även det jag nyss redovisade, dvs. personer med usla skulder i miljonklassen med not so good inkomst, för det var väll det jag angav som referens? :)

Gick inge vidare för mig med rätt lön på utmätning. Jag har snittat 45000kr senaste 6 månaderna och mitt lönekontor ger sig inte :( Så det är bara att finna sig i en lön som inte stämmer :( Envisa är dom dom sa att övertid räknats in i detta:(

Det måste väl gå att förklara att det är mest på sommaren det finns övertid att plocka om det är så t.ex. Annars kan du aldrig jobba övertid utan att det utmäts. >.< (både bra och dåligt)

Det måste väl gå att förklara att det är mest på sommaren det finns övertid att plocka om det är så t.ex. Annars kan du aldrig jobba övertid utan att det utmäts. >.< (både bra och dåligt)

6 månaders snitt borde vara sedan februari

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp