- Meddelanden
- 6 045
- Mottagna reaktioner
- 2 812
- Poäng
- 1 987
Hade varit kul och veta hur många som lyckas bli skuldfria med löneutmätning i procent räknatOch konstigt nog blir folk skuldfria ändå med löneutmätning![]()

Hade varit kul och veta hur många som lyckas bli skuldfria med löneutmätning i procent räknatOch konstigt nog blir folk skuldfria ändå med löneutmätning![]()

Hade varit kul och veta hur många som lyckas bli skuldfria med löneutmätning i procent räknat![]()
Det är så santDet är svårt att se tror jag. Det upphävs och begränsas dagligen mängder med beslut. Sedan kan det komma nya skulder om några veckor på samma

Ju snabbare man inser och accepterar läget, desto bättte kommer man att må. Kom igång med anpassningen till ett fattigare liv snabbt! Efter ett tag kommer ni blicka tillbaka och inte förstå varför vissa utgifter kunde prioriteras (tex tv-kanaler, dyra presenter, utemat, dyra bilar, tidningar, dyrt smink, frisörbesök, gymkort, okynnesköp av kläder och skor som inte behövs mm). Går det att byta ned bilen, åka mer kommunalt, sälja av smycken och annat värdefullt så gör det för att få ned utgifter och kanske få in en slant. Se över matvanor, det går kanske inte att köpa ekologiskt eller färdigt/halvfabrikat om ni gör det idag. Leta nedsatta priser och förkovra er i matlagning från grunden. Baka bröd, pajer, söta bakverk själva. Läs facktidningar på bibliotek.Ja det är tur det med leasingen.
Visst känns det som dom sätter käppar i hjulet även om dom räknat rätt på snittlön senaste månaderna. Ja leasingen är över 4000kr per månad.
Som tur är kan min man jobba extra o få behålla dom pengarna. För vi behöver ca 5000kr till i månaden för att klara ossvi har ju hunden med försäkring o allt . Som det ser ut nu om vi inte arbetar övertid vilket jag knappast kan göra för att det ska löna sig. Så blir det bara några tusen att leva per månad när allt är betalt till mat o övrigt.
Är riktigt orolig över framtiden.
Vet att jag satt mig själv i denna situation och nu känns det som man knappt överlever känns som jag är kriminell och blir straffad
Livet är hårt o tufft min man får jobba extra det han orkar och lite har vi ju undanlagt men det tar ju slut också.
Resonerar precis som du Kimsan känns som dom vill sätta käppar i hjulet
Vi är två vanliga människor med fast jobb. Velat göra rätt för oss hjälpt dottern och även andra. Jag började spela blev mitt fördärv plus över konsumtion kan ej ta tillbaka det hur jag än vill. Och det här är straffet för det.
Är riktigt riktigt orolig verkligheten har kommit ifatt rejält![]()
Jag får väl räkna mig till den skaranHade varit kul och veta hur många som lyckas bli skuldfria med löneutmätning i procent räknat![]()

Kan nog stämma jobbade mycket rätt mycket då o framåt och även innan februari.6 månaders snitt borde vara sedan februari
Hur stor skuld hade du?Jag får väl räkna mig till den skaran![]()

Fördelen är väl att skulderna minskar snabbare förhoppningsvis nackdelen är att det blir svårt att fixa dom oförutsedda utgifterna och om man vill unna sig nått annat än bara jobbaDet måste väl gå att förklara att det är mest på sommaren det finns övertid att plocka om det är så t.ex. Annars kan du aldrig jobba övertid utan att det utmäts. >.< (både bra och dåligt)

Fördelen är väl att skulderna minskar snabbare förhoppningsvis nackdelen är att det blir svårt att fixa dom oförutsedda utgifterna och om man vill unna sig nått annat än bara jobba![]()
Nästan 350.000Hur stor skuld hade du?
Skönt att du lyckades bli skuldfri med utmätningen![]()