Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan du förklara mer tydligt fr t ex delgivning o vidare, tack
Jag vet ärligt inte om det hjälper, läs i denna tråd, det står så så många gånger och jag har för mig jag svarat dig också.

Alltså nån…läs @Lasseman måste få mig att förstå exakt vad ett maxbeslut är. Jag har ärligt aldrig fattat. På mitt senaste jobb fick jag behålla 6000 kr mer i månaden. Jag tjänade då mindre så jag har extremt svårt att förstå logiken?

I mitt nuvarande beslut står ungefär:

”X har alltid rätt att behålla 12 119 kr per månad (förbehållsbelopp).
X AB ska göra avdrag med 13 807 kr per månad”

Vad innebär detta egentligen? Betalas det in mer om jag jobbar över? Betalas det in mer om jag jämkar? Jag har aldrig riktigt förståt.

Alltså nån…läs @Lasseman måste få mig att förstå exakt vad ett maxbeslut är. Jag har ärligt aldrig fattat. På mitt senaste jobb fick jag behålla 6000 kr mer i månaden. Jag tjänade då mindre så jag har extremt svårt att förstå logiken?

I mitt nuvarande beslut står ungefär:

”X har alltid rätt att behålla 12 119 kr per månad (förbehållsbelopp).
X AB ska göra avdrag med 13 807 kr per månad”

Vad innebär detta egentligen? Betalas det in mer om jag jobbar över? Betalas det in mer om jag jämkar? Jag har aldrig riktigt förståt.

Du har inte maxbaxbeslut
Max utformas typ X har alltid rätt att behålla 12119 kr
X Ab ska göra avdrag med rubb och stubb som överstiger förbehållsbeloppet.
jämkar du skulle det betalas in mer vid max, eftersom förbehållet är i netto.

Du har inte maxbaxbeslut
Max utformas typ X har alltid rätt att behålla 12119 kr
X Ab ska göra avdrag med rubb och stubb som överstiger förbehållsbeloppet.
jämkar du skulle det betalas in mer vid max, eftersom förbehållet är i netto.
Ah ok. Jag kan alltså jämka och få ut något mer? Detta skulle behövas till sånt man inte tar hänsyn till. Exempelvis privata lån.

Blir så ledsen. Skulderna bara växer....Vill ju börja betala av skulder, men det går inte runt.
Betalt smålån det jag kan, men övriga lån bara ökar under tiden de kommer till inkasso och sen till kronof.
Vad hjälper det mig att betala smålån????
Ser skukdsanering positivt på det, att det ev blir lättare att få skuldsanering när jag ändå betalt det jag kan och ngra har jag gjort arbetsplaner på. Bytt till mindre lägenhet, billigare hyra.
Hur skrev ni i er ansökan till skukdsanering?
Hur ärlig ska man vara ang lånen?

Blir så ledsen. Skulderna bara växer....Vill ju börja betala av skulder, men det går inte runt.
Betalt smålån det jag kan, men övriga lån bara ökar under tiden de kommer till inkasso och sen till kronof.
Ser skukdsanering positivt på det, att det ev blir lättare att få skuldsanering när jag ändå betalt det jag kan och ngra har jag gjort arbetsplaner på. Bytt till mindre lägenhet, billigare hyra.
Fyll i skuldsanerings formuläret på km hemsida, skriv under och skicka in.
Frågorna kommer senare, när en handläggare ringer upp dig.

Ang. ärligheten så skall den vara 100% ärlig gissar jag, som det brukar vara… :rolleyes: ?

Ang. ärligheten så skall den vara 100% ärlig gissar jag, som det brukar vara… :rolleyes: ?
Precis. Och varje fall är unikt på sitt sätt så att fråga vad andra skriver har ju inte nån betydelse för nästa persons ansökan. Man är ärlig och berättar sin egen historia. Kan inte bli enklare än så.

Ansökte om jämkning igår eftersom jag inte har maxbeslut. Redan imorse fick jag det godkänt. Snabba ryck. Skönt med lite extra per månad. Nya vinterdäck ä prio

Hur gör man med löneutmätning om man lyckas spara 300-500 kr i mån. Måste man ta ut de kontant.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp