Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Får man i dagsläget allt post från Kronofogden via Kivra eller får man också särskilt post i brevlådan?
(Kan ha fel men har för mig)
De som ska signeras / går att signera digitalt skickas via Kivra.
Om det inte går att signera digitalt så post.

Allt annat är digitalt vad jag märkt

2. Kan KFM tvinga mig att flytta? Har en hyra på 8.500KR (exkl. El).
Nej, det kan de inte, men om de bedömer att din hyra är oskäligt hög så kan det påverka hur stort belopp du får behålla varje månad. Typ om din hyra anses vara 500 kr för hög så kommer du att få behålla 4 000 i stället för 4 500 efter hyran är betald.

Att ta ut från krediter är lika dumt det tyvärr.
Nu när jag studerar och har csn drar dom inget...det jag jobbar extra har dom inte kollat än då det är väldigt varierande.
Kommer inte ihåg exakta summan dom drog på löneutmätning nu, men runt 8000 tror jag. Det täckte inte på långa vägar räntan så mina skulder ökade varje månad ändå.
Ja det är ju det :( ja, känns som ända utvägen är att söka sanering så får väl söka tills jag får det ä! Blir ju själv nu med två barn på heltid, han ska ha dom varannan helg så kanske kan vara en fördel!

• Gilla
Reaktioner: p79
Barnbidraget är det inräknat i förbehållsbeloppet?

Jag får nu lite förändringar i mitt arbete, skall kunna arbeta med kort varsel på fler än min nuvarande ort där jag ej behöver bil. Pga detta så kommer jag behöva ha bil då jag inte kan förlita mig på kollektivtrafiken då arbetet har växlande tider samt brådskande förändringar. Hur behöver jag redovisa detta för kf? Har utmätning samt bil värde ca 10.000kr är man riktigt positiv så kanske 15 men skulle inte tro detta. Kan dem neka mig ha bilen kvar eller tror ni det går bra?

Jag får nu lite förändringar i mitt arbete, skall kunna arbeta med kort varsel på fler än min nuvarande ort där jag ej behöver bil. Pga detta så kommer jag behöva ha bil då jag inte kan förlita mig på kollektivtrafiken då arbetet har växlande tider samt brådskande förändringar. Hur behöver jag redovisa detta för kf? Har utmätning samt bil värde ca 10.000kr är man riktigt positiv så kanske 15 men skulle inte tro detta. Kan dem neka mig ha bilen kvar eller tror ni det går bra?
Det kommer gå bra att ha den kvar.

Inte så troligt att den utmäta

Går det att räkna ut hur lång tid det tar att betala av summan på löneutmätning?

Vad är räntesatserna / månad hos KFM?
Hur får man räntefritt/stopp hos dom så man bara betalar amorteringen i löneutmätningen och skulden inte växer 20K om året.

MvH

Går det att räkna ut hur lång tid det tar att betala av summan på löneutmätning?

Vad är räntesatserna / månad hos KFM?
Hur får man räntefritt/stopp hos dom så man bara betalar amorteringen i löneutmätningen och skulden inte växer 20K om året.

MvH
Räntesatserna står i dina avtal. Kfm sätter inga egna räntor. Räntefritt får du ansöka om hos dina långivare, tror dock inte det är så lätt när det ligger hos kfm för utmätning.

Räntesatserna står i dina avtal. Kfm sätter inga egna räntor. Räntefritt får du ansöka om hos dina långivare, tror dock inte det är så lätt när det ligger hos kfm för utmätning.

Nej dom brukar inte tycka det finns någon anledning till det då.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp