- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Om en tillgångsutredning gjordes i augusti, kommer den då att göras ungefär runt samma tid nästa gång?
Verkar som vissa får den 12 mån senare och sen andra 24 månOm en tillgångsutredning gjordes i augusti, kommer den då att göras ungefär runt samma tid nästa gång?

Jag har två st utredningar, en från maj 2018,en från maj 2020...Så det stämmer!!!Samma månad...Verkar som vissa får den 12 mån senare och sen andra 24 mån![]()
Föeväntar mig en i mars efter 12 mån , vad hände hos dig ? Kollade dom kontona bara ?Jag har två st rapporter, en från maj 2018,en från maj 2020...Så det stämmer!!!Samma månad...
Vad betyder det ?Det står LR från 2018 och R utmätnings försök från 2020...

L = kontroll av löneförhållande avseende löneutmätning.Vad betyder det ?![]()
Hos mig kollade dom alla konton och sånt 2019 , sen stod det att finns ingen anledning av förrätning i hemmet eftersom inga tillgångar finns !L = kontroll av löneförhållande avseende löneutmätning.
R = registerforskning vid fullständig tillgångsundersökning.
Dem har aldrig varit hemma hos mig!!! Vid dörren ja, delgivningen men aldrig nån som ville komma in. Dem får sina pengar genom löneutmätningen ändå. Ska försöka bli av med skulder innan dem gör nästa utredningen(maj nästa år troligtvis).Hos mig kollade dom alla konton och sånt 2019 , sen stod det att finns ingen anledning av förrätning i hemmet eftersom inga tillgångar finns !
Samma här , blev kopplad sist när jag pratade med kronofogden , då ställde hon hon lite frågor o så. Då frågade hon om jag ägde något dyrt . Sa att det har jag inte . Inte ens en bil för har inget körkortDem har aldrig varit hemma hos mig!!! Vid dörren jag, delgivningen men aldrig nån som ville komma in. Dem får sina pengar genom löneutmätningen ändå. Ska försöka bli av med skulder innan dem gör nästa utredningen(maj nästa år troligtvis).
inget guld eller konst heller . Hon var riktigt trevlig och bra
sen fick jag papper hem om utredningsrapport ! Dom hade kollat konton , Bilregistret , skattekontot ! Blir säkert samma nästa gång