- Meddelanden
- 31 420
- Mottagna reaktioner
- 16 476
- Poäng
- 11 677
Sambo som är Föräldrarledig till feb. Hon har cirka 9000 efter skatt varje måd.
Du skulle nog få lite högre förbehåll om det räknades om
Sambo som är Föräldrarledig till feb. Hon har cirka 9000 efter skatt varje måd.
Vid en skuldsanering så står det 500 kr minus och 4-5000 kr netto ökning som riktlinje för omprövning.Va? 1 kr ändring räcker fint.
Läste följande på FLashback:
"Det funkar så att från det att anmärkningen registreras så finns den i 3år (vissa undantag finns dock beroende på skuld) och om skulden blir betald inom 3år från anmärkningens datum så försvinner den på ”treårsdagen” för registrering. (Alltså. Får du anmärkningen 1/1-20 och betalar innan 1/1-23 så försvinner den 1/1-23)
Om skulden inte blir betald inom dom 3åren så bollas den tillbaka till inkasso och dom ansöker om förnyelse hos krono. Då blir det en ny 3årsperiod/datum som gäller för betalningen."
Låter helt otroligt, nån som haft en anmärkning i över tre år som kan dementera eller bekräfta?
Läste följande på FLashback:
"Det funkar så att från det att anmärkningen registreras så finns den i 3år (vissa undantag finns dock beroende på skuld) och om skulden blir betald inom 3år från anmärkningens datum så försvinner den på ”treårsdagen” för registrering. (Alltså. Får du anmärkningen 1/1-20 och betalar innan 1/1-23 så försvinner den 1/1-23)
Om skulden inte blir betald inom dom 3åren så bollas den tillbaka till inkasso och dom ansöker om förnyelse hos krono. Då blir det en ny 3årsperiod/datum som gäller för betalningen."
Låter helt otroligt, nån som haft en anmärkning i över tre år som kan dementera eller bekräfta?
Killgissningar?Fascinerande att man ändå lägger sån tid och möda på att skriva inlägg som bevisligen bara är fria fantasier.
Killgissningar?
Jag brukar killgissa, men då säger jag "jag tror..." först.