Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om Holm Bank

Även jag tycker att Holm Bank är fantastiskt bra.
Appen har aldrig kraschat för mig och jag har aldrig fått något samtal från de. De har bara tagit Bisnode 1 gång på mig, resten av höjningarna har de bara tagit Creditsafe. Acceptabel ränta på 12%, för att vara ett ”sms-lån” så är det bra.

Lumify och Fairlo däremot, där har ni riktiga skurkar.

De borde ha instantor och varför kontoutdrag för 6 månader (!) istället för lönespec?

Fast alltså ni är, vad 5 personer? Som fått lämna kontoutdrag. Jag blev beviljad först 60K sen 100K och då har jag forumets sämsta Bisnode-Betyg...

Även jag tycker att Holm Bank är fantastiskt bra.
Appen har aldrig kraschat för mig och jag har aldrig fått något samtal från de. De har bara tagit Bisnode 1 gång på mig, resten av höjningarna har de bara tagit Creditsafe.

Det jag menar. Jag fick dessutom 8%....

Holms är en kanon aktör. Bara för att inte just du blir beviljad innebär det inte att dom är oseriösa och oprofesionella.

Just nu är dom bäst på marknaden. 150.000 med bara creditsafe, pengar som kommer direkt och en ränta på 8%.

Riktigt jävla bra.
Jag är villig att hålla med. Har aldrig haft problem med appen (förutom när jag ansökte om höjning o de stog o snurra. Men de var ju för ja behövde ringa). Har också iPhone..
Fick först 5000kr betalade 3 ggr , fick öka till 30.000kr efter ett helt normalt samtal med kundtjänst. Fick 15 % ränta.
vilket ja, kanske är lite högre än normalt. Men betydligt bättre än skiten på inkasso på 29.95 %…

Fast alltså ni är, vad 5 personer? Som fått lämna kontoutdrag. Jag blev beviljad först 60K sen 100K och då har jag forumets sämsta Bisnode-Betyg...
Märkligt att vi ska behöva lämna kontoutdrag men inte andra. Då behandlar man ju kunder väldigt olika och bara en sådan sak tyder på att de är oseriösa. Alltså varenda gång jag har ansökt har det varit problem, det står och snurrar, man kastas ut och inget händer. Annars de gånger de inte är så har de bara hackat, likande för min sambo. Jag satt bredvid henne när det stod att hon kunde utöka sin kredit, det hängde sig direkt. Ingen vägledning eller info fick hon heller från kundtjänst som bara dumförklarade henne och duckade hennes frågor, så jag är tyvärr fortfarande fast vid min åsikt.
som sagt systemet har aldrig fungerat för mig, då ska det ändå tilläggas att jag testat på flera olika enheter, rensat historik, minne, cookies med mera. Och varför tar de ens två olika kreditupplysningar? Det är ju inte alls bra, måste dom vara unika med på marknaden. Jag har uselt bisnodebetyg har en 1:a förstår att du är nöjd med dem, men du hade nog inte sagt samma sak om du inte blivit beviljad. Har ynka 5000 då har jag ändå skött varenda betalning, hyfsat bra inkomst och inget hos KFM och minskat mina skulder med nästan 200 000 mellan tillfällena och det har bokförts.

Fick utökat med 20 000 iallafall (kreditgräns på 25000 nu) det kom ett sms nu. Tycker dock fortfarande dessa är knepiga.

Hänger inte med nu. Får man pengarna på sitt konto numera direkt? Jag fick utökat skrev fel fick utökad med 25433 kr så dvs en kreditgräns på 30000, trodde man var tvungen att gå via betalo? Jag angav bankens IBANnummer.

Hänger inte med nu. Får man pengarna på sitt konto numera direkt? Jag fick utökat skrev fel fick utökad med 25433 kr så dvs en kreditgräns på 30000, trodde man var tvungen att gå via betalo? Jag angav bankens IBANnummer.
Stämmer bra, du har pengarna på kontot på bara några minuter :)

Wow! Precis efter du sa det så kollade jag. 25433 kronor satt finfint på kontot. När ändrade de upplägg? Har helt missat allt.
De var några månader sen tror jag.. ja hade inte heller super koll på det men såg de här på forumet. Så blev manisk att vilja höja min kredit. Haha! Men fick höjning efter 3 inbetalningar och har sett att fler fått utöka efter 1 inbetalning igen sen så de vore ju trevligt så man kan kvitta ännu mer inkasso skit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp