Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Hur tolkar ni det här?
Jag läser Snabbsmskredits villkor och om jag fattat rätt så kan man betala ”bara” skulden så tas betalningsföreläggandet tillbaka.

Om långivaren ansökt om betalningsföreläggande på grund av obetalt lån, om målet om betalningsföreläggande överlämnats till domstol eller långivaren väckt talan mot låntagaren vid allmän domstol med anledning av obetalt lån är låntagaren ej skyldig att erlägga någon (dröjsmåls)ränta förutsatt att låntagaren erlägger betalning för kapitalbeloppet (lånebeloppet, räntan för 30 dagar, förseningsavgifterna, ersättning för utskickad betalningspåminnelse samt kravbrev) samt kostnaderna i målet om betalningsföreläggande/ansökningsavgiften i mål vid allmän domstol innan exekutionstiteln i målet vinner laga kraft, om det är möjligt för långivaren att framställa sådant begränsat yrkande. I annat fall gäller att låntagaren har rätt att erlägga betalning dröjsmålsräntefritt innan låntagaren förpliktas att utge vad långivaren yrkat.

Vad det ser ut att stå är att om betalning sker innan man förpliktats att betala skulden så behöver man inte betala någon dröjsmålsränta.

Det står också i avtalet
Låntagaren äger rätt att vid förfallet lån begära att få en amorteringsplan upprättad avseende den förfallna fordran förutsatt att sådan begärs och upprättas innan fordran fastställts genom utslag/dom/tredskodom. Rätten enligt föregående mening gäller förutsatt att hela fordran betalas genom högst fem månatliga (en var 30:e dag) betalningar (varav den första inom 30 dagar från det att amorteringsplanen upprättades), vidare ska den (dröjsmåls)ränta som belöper på fordran tas bort.

alltså ser det ut som att man har rätt att få en amorteringsplan och då behöver man inte heller betala någon dröjsmålsränta alls.

Ser ut att vara väldigt schyssta villkor, förutsatt att man faktiskt använder sig av dem genom att betala innan utslag.

Vad det ser ut att stå är att om betalning sker innan man förpliktats att betala skulden så behöver man inte betala någon dröjsmålsränta.

Det står också i avtalet
Låntagaren äger rätt att vid förfallet lån begära att få en amorteringsplan upprättad avseende den förfallna fordran förutsatt att sådan begärs och upprättas innan fordran fastställts genom utslag/dom/tredskodom. Rätten enligt föregående mening gäller förutsatt att hela fordran betalas genom högst fem månatliga (en var 30:e dag) betalningar (varav den första inom 30 dagar från det att amorteringsplanen upprättades), vidare ska den (dröjsmåls)ränta som belöper på fordran tas bort.

alltså ser det ut som att man har rätt att få en amorteringsplan och då behöver man inte heller betala någon dröjsmålsränta alls.

Ser ut att vara väldigt schyssta villkor, förutsatt att man faktiskt använder sig av dem genom att betala innan utslag.
På mitt lån så hade dom redan lagt på en jvla massa ränta o.s.v
Som va helt galet
Ringde dom då 2013 han skulle ändra ,hitta papper på detta nu då jag gjort anteckningar om detta ca 10 000kr förmycket
Detta såg jag på papper fr kfm
" att bet"
Efter detta så trodde jag han skulle ändra beloppen men tydligen inte!!!!

Samma här. Skuld från början 6000 kr löneutmätning från 2013 och idag är skulden drygt 40000 kr. Så förbannad. Skrev ett argt mejl till snabb smskredit.
Går det inte att anmäla ars enterprises på något vis?
Om vi är flera som gör det?

Samma här. Skuld från början 6000 kr löneutmätning från 2013 och idag är skulden drygt 40000 kr. Så förbannad. Skrev ett argt mejl till snabb smskredit.
Går det inte att anmäla ars enterprises på något vis?
Om vi är flera som gör det?

Det där jävla aset har säkrat ganska många löneutmätningar och sedan gömt sig helt. Så jävla ruttet gjort. Har du kontaktat KFM? Kanske dom vet vad man kan göra...

Jag har inte varit i kontakt med kfm än. Kan man inte stämma honom för ocker eller vad som helst?
Jag är villig att gå vidare men jag vet bara inte vart jag ska vända mig till.

Jag har inte varit i kontakt med kfm än. Kan man inte stämma honom för ocker eller vad som helst?
Jag är villig att gå vidare men jag vet bara inte vart jag ska vända mig till.

Vänd dig till en skuldrådgivare hos kommunen du tillhör. Dom borde veta mer.

Tack för tipset. Det ska jag göra. Det är ju inte klokt med ockerräntor och ett inkassobolag spm man inte får tag på. Måste vara brottsligt.

Tack för tipset. Det ska jag göra. Det är ju inte klokt med ockerräntor och ett inkassobolag spm man inte får tag på. Måste vara brottsligt.

Dom har inget inkassobolag. Det var killens idé med det hela. Låna ut. Skippa påminnelser. Få ett utslag hos kfm. Vänta några år med indrivning så att räntan steg. Sedan inkassera samtidigt som man gör sig osynlig.

Vilka ondskefulla människor det finns. Det önskvärda hade varit ett system som säger ifrån när en skuld ökat med så mycket på så kort tid. Det är ju helt sjukt.

Det är förjävligt. Jag ska ta kontakt med skuldrådgivare. Man måste ju kunna stoppa hinom. Det måste ju vara olagligt.

Jag har polisanmält ** idag. Sedan har jag överklagat till Tingsrätten att jag inte får Skuldsanering trots att min ursprungliga skuld på 3000 kr har växt till 100.000 sedan 2014. Jag har löneutmätning sedan två år och har betalat 3200 kr i mån till honom d v s 74.000 kr i räntekostnader och ändå är skulden större! Ser inget slut på detta!
Mina övriga skulder (26 olika) får 2400 kr av det jag betalar in i månaden till räntor av löneutmätning. De skulderna kommer att ta max 3 år att få bort och sedan kommer jag att fortsätta betala 12.000 kronor i månaden till ARS!!!
Hur länge vet jag inte...
Polisen var mycket lyhörd och sa att det var den värsta räntan han någonsin hört om. 480 % per år!
Kan vi gå samman flera i detta forumet på något sätt?
Jag kommer gå vidare med alla kanaler! Finansinspektionen, journalister, PLUS, Allmänna reklamationsnämnden...
Jag hänger på. Han måste stoppas och ju fler vi är desto bättre.
Skall kontakta journalister. Allmänna reklamationsnämnden. Finansinspektionen mm.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp