Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Tyvärr kan inte polisen göra något år skulden, dom kan inte skicka till kfm och säga att skulden ska väck.

Det händer lite då och då att gäldenärer anser att en skuld är felaktig och ska bort eftersom man polisanmält sökande. De mailen är svår att svara på, det mailas in kopior och liknande och det blir i princip ett "tack för infon men det påverkar inte skulden"

Invänd mot verkställighet, påtala orimligheten i räntan. Förmodligen avslås det i och med att du inte bestritt ärendet innan skulden fastslogs, det kan du överklaga vidare, har du tur så är det någon domstol som vaknar till.
Hur invänder man mot verkställigheten. Hur går man tillväga?
Jag har en skuld till dom. Har betalat sedan 2013 men den bara ökar.

Hur invänder man mot verkställigheten. Hur går man tillväga?
Jag har en skuld till dom. Har betalat sedan 2013 men den bara ökar.

Den måste finnas för indrivning hos kfm, du kan Maila och skriva att du invänder mot verkställighet i mål u-xxxxxx och att du anser att räntan är felaktig, har du kvar avtalet där det står vad dröjsmålsräntan ska vara kan du ta bild på och bifoga den

Jag hoppas jag har avtalet kvar. Men om inte så måste väl ars ha det. Fast dom svarar ju inte så den får man väl inte av dom.
Men jag ska verkligen försöka driva detta vidare och kan andra också skriva till kfm så vore det bra.
Tack för ditt svar. :)

Jag hoppas jag har avtalet kvar. Men om inte så måste väl ars ha det. Fast dom svarar ju inte så den får man väl inte av dom.
Men jag ska verkligen försöka driva detta vidare och kan andra också skriva till kfm så vore det bra.

Har du ställt frågan på annat forum ex " fattiga riddare"
Där får man förslag på hur man kan gå tillväga
Ska själv kolla där

Nej ars får du knappast tag i och ingen hjälp om du får tag i..

Jag har inte kollat fattiga riddares forum. Ska kolla lite ikväll om jag hittar något.

Jag kontaktade kfm för 1 mån sen
Men dom kan inget göra
Då jag har ett utslag..

Jag kontaktade kfm för 1 mån sen
Men dom kan inget göra
Då jag har ett utslag..

Så brukar det sluta när man angriper något som skulle ha tagits när man hade möjlighet att bestrida.
Man hänvisas nog möjligen till att begära resning av utslaget, men resning är samtidigt inget man ska sätta allt för stort hopp till att få. Det är inte för intet det kallas för ett extraordinärt rättsmedel.
Tror att man måste ansöka om det hos hovrätten.

https://www.faktum.se/i-lanebolagens-klor/

"Mannen som startade
snabblåneföretaget, och som misstänkts ligga bakom samtliga polisanmälda bolag, har de senaste åren studerat ekonomi vid universitetet. Han har sedan 2012 erhållit studiemedel från CSN. Om misstankarna stämmer har alltså en nu 24-årig student lyckats få Kronofogden att fastställa skulder för lån som aldrig har tecknats på uppdrag av personer som inte existerar"

Låter ju som att det är han bakom ARS Enterprise

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp