Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Låt se om jag fattat detta rätt. Han lämna in en skuld på 600K KMF bevilja 90K och saneringen gick vidare. Så Adam överklagade KFM beslut om att inte ta med 600K ? Isf ska han i tinget lägga fram bevis på skuldens existens. Det är mellan Adam och KFM nu då. Inget som rör din sambo.

Låt se om jag fattat detta rätt. Han lämna in en skuld på 600K KMF bevilja 90K och saneringen gick vidare. Så Adam överklagade KFM beslut om att inte ta med 600K ? Isf ska han i tinget lägga fram bevis på skuldens existens. Det är mellan Adam och KFM nu då. Inget som rör din sambo.

Kfm är inte part i överklagandet, det är mellan sambon och Adam.

Om saneringen är lagvunnen så är det väl mellan KFM och Adam?

Det är den ju inte det står ju tydligt att han överklagade innan det blev laga vunnen kraft - det som prövades utav KFM framgår på sida 284.

Det som kommer hända är att tingsrätten om 2-3 månader kommer återförvisa ärendet till KFM.

Om saneringen är lagvunnen så är det väl mellan KFM och Adam?

Va?
Har den fått laga kraft är det för sent att överklaga.
Edit: såg nu vad frågan gällde.
Kfm blir sällan part, kan inte tänka mig att man blir det nu heller.

Det är den ju inte det står ju tydligt att han överklagade innan det blev laga vunnen kraft - det som prövades utav KFM framgår på sida 284.

Det som kommer hända är att tingsrätten om 2-3 månader kommer återförvisa ärendet till KFM.
Jag vet inte, "Han fick med 90k, och saneringen gick vidare" Tolkar jag som att man har fått sanering, men adam överklagar beslutet om att inte ta med hela hans belopp.

Det som kommer hända är att tingsrätten om 2-3 månader kommer återförvisa ärendet till
Kfm är inte part i överklagandet, det är mellan sambon och Adam.
men Adam är väl den som överklagat den skulden KFM ej tog med ?
Jag vet inte, "Han fick med 90k, och saneringen gick vidare" Tolkar jag som att man har fått sanering, men adam överklagar beslutet om att inte ta med hela hans belopp.
Ja det är så som ja fattat det. Alltså ett case mellan Adam o KFM, berörda har ju godkänt att ett lån på 90K ska med. Sen är det väl KFM som inte godkänt de 600K,

Tack! Han han ju överklagat beslutet om skuldsanering och det har lämnats till tingsrätten. Vad gör vi? Hör av oss till tingsrätten?
Bestrid allt som har med Adam att göra, oavsett om det tar tid, rättssystemet och KFM vet vem han är, en bedragare.

Han kommer förlora och ni kommer vinna...

Bestrid allt som har med Adam att göra, oavsett om det tar tid, rättssystemet och KFM vet vem han är, en bedragare.

Han kommer förlora och ni kommer vinna...
Hade du inte försökt detta, och godkände sedan för att inte få din sanering sabbad?

Det kan vara någon annan också dock.

Men det är ju detta som är problemet med modellen som finns idag.
Att bestrida kravet från ARS gör att man inte kan få sanering. Ingen är villig att riskera detta.

Anledningen till att ARS överklagar efter godkänd sanering är nog också till stor del pga ingen vill riskera sin sanering.

Hade du inte försökt detta, och godkände sedan för att inte få din sanering sabbad?

Det kan vara någon annan också dock.

Men det är ju detta som är problemet med modellen som finns idag.
Att bestrida kravet från ARS gör att man inte kan få sanering. Ingen är villig att riskera detta.

Anledningen till att ARS överklagar efter godkänd sanering är nog också till stor del pga ingen vill riskera sin sanering.
Nej, jag har aldrig haft med Adam eller hans bolag att göra men jag vet andra som har, bestrid, bestrid och åter bestrid, han kan inte vinna ett skit med sina hittepåskulder, han som måste bevisa skulden...

Och vad är det för snack att man inte får sin skuldsanering godkänd om man bestrider en skuld som inte stämmer, vart har du fått det ifrån för det stämmer inte, sprid inte felaktig information!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp